Problem med dator eller skärm (vet ej problemet)

Permalänk

Problem med dator eller skärm (vet ej problemet)

Tjena. Jag har problem med min dator, efter några timmar när jag spelar så stänger skärmen ner sig och så kommer texten ''dvi no signal''
För att få det att fuka igen måste jag starta om datorn., ibland upprepar det sig direkt när windows startar eller så håller det sig i någon timme.

skärmen är en Asus VG278HE

tacksam för svar, är verkligen trött på detta.
Misstänker också att det kan vara grafikkortets senaste uppdatering då jag läste på något forum att det kan vara problemet. Började faktist hända efter någon dag jag installerade det. då bl.a bf4 krashar och inte går att starta. Datorn är ny haft det bara i några veckor nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

Kontrollera hur varmt dit kort är när detta sker. Sedan kan du testa att ta bort drivrutiner och installera om det.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Allting är runt 30-39 grader

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

grafikkortet syftar jag på

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

31-38 ligger grafikkortet på. allting skiftar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

installera om drivarna för att se om det hjälper

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Checkade nyss igen efter drivrutiner till kortet. Ska se om den nya fungerar bättre. Återkommer senare, tack för hjälpen hittills

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE