Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Man behöver inte sponsorer/rabatt eller andra fördelar för att sitta på två Titan, been there done that.

Tog det som exempel bara
Byggde datorn efter första sommaren ja jobbat efter studenten sen har ja uppgraderat lite grejer, skulle kunna köpa sli osv men har inte pengar till de igentligen med framtida lägenhetköp o de som tilkommer
Men planerar en uppgradering till vintern om watch dogs o andra spel kräver mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Highend speldator, men inte extrem; då hade du behövt LGA 2011. Men klart bättre än TS dator, som vi kom fram till var en bra/OK/genomsnittlig speldator. 4770K, 2x 290, mycket SSD-utrymme och inte minst vattenkylning gör din dator till en fin pärla!

Rate rate rate plz omg i need some credzzzz....Denna tråden övergick snabbt till något annat

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Xiqt:

Rate rate rate plz omg i need some credzzzz....Denna tråden övergick snabbt till något annat

En dag ska jag också ha en bra dator, precis som du!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

En dag ska jag också ha en bra dator, precis som du!

Den duger

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Min dator då vad klassas den som då.

Min fråga var mer som ett skämt (ett dåligt ja vet). TS dator är inte dålig många skulle vara glad om de hade haft den.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Tycker att det verkar vara väldigt hetsigt på Sweclockers, t.ex min dator skulle nog klassas här som under medel medan de flesta andra skulle tycka att det är en monsterdator(Jämfört med vanliga Elgiganten-datorer).

FPS-hets är det också... Klarar man inte 60 fps i ett spel på Ultra tycker folk att man har en dålig dator... Förstår självklart att detta är ett entusiastforum där många vill ha det bästa av det bästa, men det kan bli väldigt stressigt ibland.(Även fast man själv är nöjd.) Att man själv är nöjd är ju det viktigaste men man blir liiiiite "hjärntvättad" av forumet till att köpa nya delar för x antal tusen varje år.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Ni inser att ni alla har en liten plåtlåda värd nära 10k svenska som ni mest bara leker med? Jag tycker detta faktum är hemskt roande. Att bara äga en dator gör en nästan till hobbyist på något vis.

Man får räkna i pengar utlagda mot hur mycket "kul" och användning man har för det.
Det gäller allt inte bara datorer.

Jag har hellre 10-15 tusen mindre på kontot och en dator än tvärtom.

Jag tycker snarare att 10k är rimligt.

Måste man inte ha det senaste eller pressa +60FPS på ultra hela tiden så räcker en 10.000 kr dator (utan kringutrustning då) i åtminstone 2 år eller mer, använder du den varje dag eller iaf relativt ofta är ju 10k "ingenting".

10.000 / 2år = 14 spänn om dagen, överkomligt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Varför vill man veta vad andra klassar sin dator som.. Är du nöjd och de spel du lirar flyter på bra som du vill så skitsamma.

Om man vill mäta E-penis så är nog swec felställe att styra med det, med risk för att känna sig som en 10-åring i LA Lakers omkläddningsrum...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

För mycket pengar? skicka gärna mig några tusen som är arbetslös och fattig

Flytta till Norge, här finns gott om jobb!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kör några benchmarks så får du ganska exakt klassifisering.

</thread>

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

En dag ska jag också ha en bra dator, precis som du!

Pick me, pick me!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Flytta till Norge, här finns gott om jobb!

Dyrt att leva också har jag hör av en norsk tjej som jag spelat spel med ibland. Sedan är jag ovillig att lämna ifrån min mycket billiga hyra jag har här. 1550:-/mån

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det är en mycket bra speldator, kan man så gott som maxa alla spel i full hd upplösning så är den mycket bra.

För vanliga svensson är det en extrem dator, för swec en mycket bra speldator, det gäller upp till GTX780Ti, med 2st GTX780 o uppåt med i7 blir den extrem osv.

Permalänk
99:e percentilen

[QUOTE=Minsc S2;14327244]Pick me, pick me! :D[/QUOTE]
En dag ska jag också ha en bra dator, precis som du!

Allt hänger på att månresan lyckas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Dyrt att leva också har jag hör av en norsk tjej som jag spelat spel med ibland. Sedan är jag ovillig att lämna ifrån min mycket billiga hyra jag har här. 1550:-/mån

Yepp, men man tjänar bättre! Antar att du är för bekväm för att flytta för du hellre lever på andras bekostnad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Man får räkna i pengar utlagda mot hur mycket "kul" och användning man har för det.
Det gäller allt inte bara datorer.

Jag har hellre 10-15 tusen mindre på kontot och en dator än tvärtom.

Jag tycker snarare att 10k är rimligt.

Måste man inte ha det senaste eller pressa +60FPS på ultra hela tiden så räcker en 10.000 kr dator (utan kringutrustning då) i åtminstone 2 år eller mer, använder du den varje dag eller iaf relativt ofta är ju 10k "ingenting".

10.000 / 2år = 14 spänn om dagen, överkomligt.

Jävlar... då har jag fått fruktansvärt bra valuta för min dator i sign...

Den är inne på sitt fjärde eller femte år...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

det beror helt på vilken upplösning man spelar på.

Ja som egentligen ar total ointressant for en normal anvandare. Jag hade aldrig hort talas om upplosningar over 1080p for en vanlig svensson innan jag halkade in har pa SweC.

For ovrigt skyller jag allt pa er att min dator drog ivag

(man sag, man ville ha.)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Du har en fin maskin TS. Den duger några år framöver. När du sedan märker att den inte hänger på så kör du en oc på hela skiten.
Så klarar du dig några år till.

Anser själv att jag har en "monster dödar myggor i fällans källares kalla grusgång onormala temperatur dator"
Är själv nöjd so far.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.