Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Från 1-6 så blir'e 5.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Ni inser att ni alla har en liten plåtlåda värd nära 10k svenska som ni mest bara leker med? Jag tycker detta faktum är hemskt roande. Att bara äga en dator gör en nästan till hobbyist på något vis.

Vad kostade inte din dator i sign när den var ny då? Nu kommer jag inte ihåg exakt vad 2500k, gtx 460 etc. kostade men den lär hamna en bit över 10k den också.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Kollar man på statistiken för hela världen har TS en monster-dator, som någon sa så är den 99% bättre än alla andra datorer.

Jämför man dock med Sweclockers hamnar han nog "bara" runt mittensträcket alternativt strax ovanför.

Alla som sitter på ett GTX Titan, 780 Ti, R9 290X eller SLI/CF system med GTX 660 Ti, 670, 680, 760, 770, 780, Titan, 780 Ti, 7950, 7970, 280X, 290 och 290X har bättre GPU:er, och alla som sitter på 2600k, 3770k, 3930k, 4670k, 4770k, 4820k och 4930k sitter på bättre CPU:er.
Det finns många system här på forumet som har en kombination av något av det ovanstående.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Märklig fråga, är du nöjd själv så är det ju bra men så speciellt märkvärdig är den inte i mina ögon iaf.

Permalänk

Du lär ju inte ha problem att lira tunga spel! Dessutom lär du vara relativt framtidssäker då CPU och GPU kommer räcka läääänge (så länge dem inte dör av naturliga skäl)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KNEKT Lös:

Dessutom lär du vara relativt framtidssäker då CPU och GPU kommer räcka läääänge

Jag känner mig knappt framtidssäker med min dator ens...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ovard:

Ni inser att ni alla har en liten plåtlåda värd nära 10k svenska som ni mest bara leker med? Jag tycker detta faktum är hemskt roande. Att bara äga en dator gör en nästan till hobbyist på något vis.

Vänta nu lite här? Du sitter på ett entusiastforum och klankar ner på att folk lägger ut pengar på datorer? Är du vilse eller bara missuppfattat vad detta forum är till för? Sedan är tio tusen svenska kronor ingenting egentligen.. Kolla vad en hyfsad gitarr kostar.. eller ett piano.. Eller en målvaktsutrustning och kom tillbaka sen. Finns folk som köper Pokemonkort för hundratusentals kronor bara för att de samlar på dessa.

Skrivet av MrMadMax:

Alla som inte tycker 10k kr är en jätte summa kan ju jätte gärna ge det till mig, då det ändå inte är så mycket för er ju!

Jag tycker det är en bra dator, men en "bra" dator är ju väldigt objektivt, beroende på vad man spelar för spel och vad för inställningar, samt om man har 60hz skärm eller 120hz skärm... m.m....

Allt är ju iof. Relativt. När det kommer till datorer så är tiotusen skr. ungefär vad du får punga upp för en bra speldator. Bytte förra sommaren moderkort, CPU, Minnen, SSD och Nätagg och bara det gick runt sex tusen kr. Då sitter jag ändå på en väldigt begränsad budget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av KNEKT Lös:

Du lär ju inte ha problem att lira tunga spel! Dessutom lär du vara relativt framtidssäker då CPU och GPU kommer räcka läääänge (så länge dem inte dör av naturliga skäl)

Finns inget framtidssäkert i datorvärlden. Fast just nu har ju utvecklingen varit rätt så tråkig senaste åren.
Oftast efter något/några år spelar det ingen roll om du köpte grafikkort för 2000 kr eller om du köpte ett för 5000 kr. De är båda lika kassa (för moderna spel).

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Jag känner mig knappt framtidssäker med min dator ens...

Det är ju lugnt ifall man har stålarna att slänga ut när man vill öka FPS:en med ett par ynka 2-3 fps!

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Finns inget framtidssäkert i datorvärlden. Fast just nu har ju utvecklingen varit rätt så tråkig senaste åren.
Oftast efter något/några år spelar det ingen roll om du köpte grafikkort för 2000 kr eller om du köpte ett för 5000 kr. De är båda lika kassa (för moderna spel).

Jo det är ju lite så... Men jag skulle varit nöjd ifall jag kunde köra nyare spel på medium när kortet har några år på nacken!

Permalänk
Medlem

Ganska sjukt att TS dator är bättre än 99% av alla datorer, men här på Sweclockers så är det väl en medeldator ungefär.
Man blir lite "blind" av att sitta här

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

blev faktiskt en rätt kul tråd ju. Undrar bara, vart kan man se hur bra ens dator är? På steam ngnstans? Kan man se vad folket sitter på för datorer och jämföra med ens egen?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kollar man på statistiken för hela världen har TS en monster-dator, som någon sa så är den 99% bättre än alla andra datorer.

Jämför man dock med Sweclockers hamnar han nog "bara" runt mittensträcket alternativt strax ovanför.

Alla som sitter på ett GTX Titan, 780 Ti, R9 290X eller SLI/CF system med GTX 660 Ti, 670, 680, 760, 770, 780, Titan, 780 Ti, 7950, 7970, 280X, 290 och 290X har bättre GPU:er, och alla som sitter på 2600k, 3770k, 3930k, 4670k, 4770k, 4820k och 4930k sitter på bättre CPU:er.
Det finns många system här på forumet som har en kombination av något av det ovanstående.

japp
dock är din dator rätt ordentlig för spelande med i iallafall 4 år framåt skulle jag tro.

kusin min sitter på gts 450 och core 2 quad på 2,4 ghz just nu och uppgraderade 2013 från hd 4670 512 mb till gts 450t och dualcore pentium överklockad til 3,3 ghz då kunde det sjunka ner under 30 fps på större banor men spelbart var det. och han kör då bf3 low medium textures utan större problem nu :3 med sin core 2 quad

(spelbart för honom är runt 30 fps average och det håller den utan tvekan där ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Ni inser att ni alla har en liten plåtlåda värd nära 10k svenska som ni mest bara leker med? Jag tycker detta faktum är hemskt roande. Att bara äga en dator gör en nästan till hobbyist på något vis.

Åk ner en sväng till lokala cross-banan en träningsdag.

Kolla in de som kör mest för skoj skull och lite tävlingar ibland, utan att vara proffsåkare, men ändå har satsat endel pengar.

Crossbuss, 50-150k och UPPÅT

Cross av senare årsmodell, 50k och UPPÅT

Skydd, utrustning, 15k och UPPÅT

Köra flera gånger i månaden året om, 4-5k i månaden, och UPPÅT

Datorer är rätt billig hobby ändå

Eller de som kör rally, en motor, över 100k utan bekymmer.. fast de har väl ofta sponsorer

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Lite märklig tråd, vad är syftet? Att TS vill ha en klapp på ryggen och ett "Ja, din dator är grym!"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffen:

Lite märklig tråd, vad är syftet? Att TS vill ha en klapp på ryggen och ett "Ja, din dator är grym!"?

Det är ungefär lika märkligt som att ange sin hårdvara i varje inlägg man gör. Inte konstigt alls med andra ord. I alla fall inte på Sweclockers forum. En klapp på ryggen kan vi väl kosta på oss att ge TS även om vi sitter med äldre/klenare system själva

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffen:

Lite märklig tråd, vad är syftet? Att TS vill ha en klapp på ryggen och ett "Ja, din dator är grym!"?

Fast det fick ju lite motsatt effekt, då hans dator enligt SweC-standard är "average".

Skrivet av QL:

Det är ungefär lika märkligt som att ange sin hårdvara i varje inlägg man gör. Inte konstigt alls med andra ord.

Fast det fyller ju en rent praktisk funktion också, och inte bara e-peen: Man slipper lista all sin hårdvara varje gång man behöver hjälp med något, och kan istället säga "specs finns i sign".

Sen så är det ju samma sak i t.ex. bilforum, där medlemmarna nästan alltid har skrivit ner vilken bil och årsmodell dom äger/kör.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Denna tråden är ett skämt, är det här man ska skryta om hur mycket pengar man har? Inte alla som har råd med motorsport eller andra dyra hobbys!

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Åk ner en sväng till lokala cross-banan en träningsdag.

Kolla in de som kör mest för skoj skull och lite tävlingar ibland, utan att vara proffsåkare, men ändå har satsat endel pengar.

Crossbuss, 50-150k och UPPÅT

Cross av senare årsmodell, 50k och UPPÅT

Skydd, utrustning, 15k och UPPÅT

Köra flera gånger i månaden året om, 4-5k i månaden, och UPPÅT

Datorer är rätt billig hobby ändå

Eller de som kör rally, en motor, över 100k utan bekymmer.. fast de har väl ofta sponsorer

Nu känner jag faktiskt att ni spårar ur med era svar.

Hur får ni mitt inlägg till något negativt? Jag skrev bara att det är rätt lustigt att man har en DATOR för den summan pengar. En sån liten pyttegrej egentligen som är så dyr. Får jag inte göra observationer kring saker utan att det ska påstås en massa om hur jävla fel jag har etc?

Tagga ner för fan. Jag menar helt enkelt att jag tycker att tanken av(i mitt fall) 40 stycken femhunkor UNDER skrivbordet är en rätt ansenlig summa pengar.

Fortsätt för all del att skriva en massa arga svar till mig så slipper ni söka terapi för era problem. Vad ska jag säga då? Att jag köper inlines för 5k per år? Vad i helvete tillför det tråden? Läsförståelse verkar inte vara SWEC's största grej alla gånger.

Herregud asså...

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovard:

Nu känner jag faktiskt att ni spårar ur med era svar.

Hur får ni mitt inlägg till något negativt? Jag skrev bara att det är rätt lustigt att man har en DATOR för den summan pengar. En sån liten pyttegrej egentligen som är så dyr. Får jag inte göra observationer kring saker utan att det ska påstås en massa om hur jävla fel jag har etc?

Tagga ner för fan. Jag menar helt enkelt att jag tycker att tanken av(i mitt fall) 40 stycken femhunkor UNDER skrivbordet är en rätt ansenlig summa pengar.

Fortsätt för all del att skriva en massa arga svar till mig så slipper ni söka terapi för era problem. Vad ska jag säga då? Att jag köper inlines för 5k per år? Vad i helvete tillför det tråden? Läsförståelse verkar inte vara SWEC's största grej alla gånger.

Herregud asså...

Ta´t lugnt. Det här är inget argt svar.

Fundera för ett ögonblick om det verkligen är speciellt dyrt med datorer idag. Personligen är jag ganska imponerad av hur kraftfulla maskiner och ny teknologi som finns tillgängligt för konsumenter till ganska överkomliga priser. Stordrift och modern tillverkningsteknik pressar ner priserna. Man behöver ju inte köpa det allra senaste heller.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Skrivet av Ovard:

Nu känner jag faktiskt att ni spårar ur med era svar.

Hur får ni mitt inlägg till något negativt? Jag skrev bara att det är rätt lustigt att man har en DATOR för den summan pengar. En sån liten pyttegrej egentligen som är så dyr. Får jag inte göra observationer kring saker utan att det ska påstås en massa om hur jävla fel jag har etc?

Tagga ner för fan. Jag menar helt enkelt att jag tycker att tanken av(i mitt fall) 40 stycken femhunkor UNDER skrivbordet är en rätt ansenlig summa pengar.

Fortsätt för all del att skriva en massa arga svar till mig så slipper ni söka terapi för era problem. Vad ska jag säga då? Att jag köper inlines för 5k per år? Vad i helvete tillför det tråden? Läsförståelse verkar inte vara SWEC's största grej alla gånger.

Herregud asså...

Det är väl inte så ansenligt med tanke på hur mycket man faktiskt använder dem. Ja, en vettig telefon kostar idag 5-10k och en dator minst lika mycket, men dessa använder du förmodligen varje dag. Räkna kostnad per dag istället och jämför med saker som verkligen är dyra - tex. jackor, skor, eller väskor för tusentals kronor som du kanske bara använder ett par gånger i månaden. Då kommer du snart inse att datorn inte är en så pass stor kostnad ändå.

Permalänk

Min dator då vad klassas den som då.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag hade varit glad över datorn. en Gaming-dator skulle jag klassa det som. medelklass.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Som sagt. För vanliga dödliga är det en megabra dator, men i mina/SweClockers ögon är det en bra mellanklassdator(bortsett från ditt 780, som gränsar till High-End). Något som man antagligen själv sitter på, men drömmer sig vidare i sann nördanda till hur mycket lyckligare man skulle kunna bli av ett 3-way 780ti BE, 4960x, RIVE BE, Custom WC-loop, tre 4k-skärmar i 3D-surround & en 84" 4k Aux, OCH_SÅ_VIDARE!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Oj tråden fick mycket mer respons än vad ja trodde..

Somsagt tanken bakom tråden var att få veta var min rig befinner sig i "gaming sammanhang"

Om ja tex jämför med några av dom mer kända youtubarna med titan i sli osv så känner man sig rätt klen men dom har ju oftast sponsorer/rabatt/andra fördelar.

Men tack för alla insyner o åsikter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Oj tråden fick mycket mer respons än vad ja trodde..

Somsagt tanken bakom tråden var att få veta var min rig befinner sig i "gaming sammanhang"

Om ja tex jämför med några av dom mer kända youtubarna med titan i sli osv så känner man sig rätt klen men dom har ju oftast sponsorer/rabatt/andra fördelar.

Men tack för alla insyner o åsikter

Skickades från m.sweclockers.com

Man behöver inte sponsorer/rabatt eller andra fördelar för att sitta på två Titan, been there done that.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga en bra speldator i de övre skiktet. lyssna inte på de andra, kolla mina setups i nedan sig, jag kör ultra i bf3/ultra i bf4. allt beror på din konfig, mina HTPC kör 1366x768 upplösning i 37" men iom storleken o låg upplösning kan ja maxxa settings o ändå få snyggt spel tack vare AA/AF. Allting är relativt, vad du känner funkar bra för dig, det kan ingen annan göra här för dig. min övre dator i sig. lirar bf4 i 60-110 fps i high @ 1920 upplösning, ser mycket bra ut o de känns inte konsol laggigt, just the way i like it ;). sen kör ja tex msi afterburner o cappar fps till 60, som i sin tur ger mig 50c i bf4 iom att grafikkortet inte måste arbeta så bra som den bara kan. det har varit en jättelyckad kombination för mig och jag älskar mina datorer så mycket, något som driver min flickvän helt galen!
som sagt, allting är relativt till vad du känner!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Skrivet av sj6:

Ett 780 är lite overkill enligt min subjektiva åsikt men en bra dator, helt klart.

Lägg av...

det beror helt på vilken upplösning man spelar på.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gunner357:

Min dator då vad klassas den som då.
__________________
Corsair 900D [ Maximus VI Hero [i7 4770k @4.5Ghz"DELIDAD" [16 gb Corsair ddr3 1600 mhz [Psu OCZ 1000W ZX series 80+ gold [ CF 2xGigabyte R9 290->290X(flash) FC-EK block [custom loop D5 pump [ 360 rad + 480 rad + 140 rad [ SSD Kingston hyper X 120 GB + OCZ Vertex 3 90 GB A-data pro 250 GB [64 bit w 8.1 [BenQ XL 2420T 120hz+ 2st BenQ RL2450HT[B]5760x1080 eyefinity /

Highend speldator, men inte extrem; då hade du behövt LGA 2011. Men klart bättre än TS dator, som vi kom fram till var en bra/OK/genomsnittlig speldator. 4770K, 2x 290, mycket SSD-utrymme och inte minst vattenkylning gör din dator till en fin pärla!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wallin-mx:

Denna tråden är ett skämt, är det här man ska skryta om hur mycket pengar man har? Inte alla som har råd med motorsport eller andra dyra hobbys!

För din kommentar är ju verkligen trådens höjdpunkt. En sak är dock säker.. Tråden är inte till för folk att kasta sina moraliska predikan över hur folk spenderar sina pengar. Nej.. Alla har inte råd med tex. Motorsport däremot behöver inte folk som inte har råd med den, i ren svensk andra klanka ner på andra som faktiskt har det. Det är bara barnsligt.

Skrivet av Ovard:

Nu känner jag faktiskt att ni spårar ur med era svar.

Hur får ni mitt inlägg till något negativt? Jag skrev bara att det är rätt lustigt att man har en DATOR för den summan pengar. En sån liten pyttegrej egentligen som är så dyr. Får jag inte göra observationer kring saker utan att det ska påstås en massa om hur jävla fel jag har etc?

Tagga ner för fan. Jag menar helt enkelt att jag tycker att tanken av(i mitt fall) 40 stycken femhunkor UNDER skrivbordet är en rätt ansenlig summa pengar.

Fortsätt för all del att skriva en massa arga svar till mig så slipper ni söka terapi för era problem. Vad ska jag säga då? Att jag köper inlines för 5k per år? Vad i helvete tillför det tråden? Läsförståelse verkar inte vara SWEC's största grej alla gånger.

Herregud asså...

Bara att titta på vad märkeskläder kostar (om vi nu ska snacka om helt oskäliga priser). De kostar tusentals kronor bara för att någon valt att slänga på sitt namn på ett par kläder som blivit sydda av kinesiska arbetare.. Folk går och köper skor för tiotusentals kronor som faller sönder så fort det regnar. Sedan vad tillför ditt gnäll tråden?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds