NVIDIA G-Sync nu i webblager hos INET!

Permalänk
Avstängd

Sitter man på 120hz skärm och tillräcklig hårdvara så är g-sync inte ens nödvändigt,bara skräp att betala tusenlappar mera för en teknologi som snart kommer dö ut(physx någon)?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChaosClocker:

Onödigt att hoppa på folk för att dem givit fel information en gång.
Sen är det inte ett absolut att 240 turbo mode är överlägset lightboost

"Turbo 240:
+ Clearest and most CRT-like motion VA I’ve ever seen
+ Very bright, great colors
- Not as clear as LightBoost, has known VA issues, requires warm-up for minimum ghosting
- A tiny bit more input lag

LightBoost
+ Clearer motion
+ less ghosting
- Darker picture, less contrast ratio, sometimes color tinting
- LightBoost is still TN technology."

Källa: http://www.blurbusters.com/asus-pg278q-rog-monitor-1440p-120hz-gsync/#comments

Sen så finns ULMB efterföjaren till lightboost som alla g-sync monitorer har vilket skall vara påtagligen bättre än lightboost(funkar vid 85hz också).

Oj bara 85hz?Jaja vill man spela så slött så(jag är sarkastisk jag erkänner):)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Oj bara 85hz?Jaja vill man spela så slött så(jag är sarkastisk jag erkänner):)

Och här sitter jag med 60hz.. :'( längtar till 144hz såååå

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

5 papp för en 24"? Nej tack. Väntar också in ROG Swift. Hoppas bara TN-panelen håller hög klass, vill ju inte tappa för mycket i bildkvalité från min nuvarande dell :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

5 papp för en 24"? Nej tack. Väntar också in ROG Swift. Hoppas bara TN-panelen håller hög klass, vill ju inte tappa för mycket i bildkvalité från min nuvarande dell :/

Vilken Dell sitter du på? ips? Den ända kommentaren jag hittat är att den är minst lika färgivande som en e-ips om inte bättre. Vad det nu skall betyda vet jag inte då jag inte läst nått om e-ips. Siter själv på en Samsung T220 som prisades för sin färg(efter kalibrering) så om den är ett snäpp bättre än det då min är 6 år gammal nu så blir iallefall jag nöjd!

Min vän har dock en ips(pls) skärm. Svårt att välja mellan sådana vackra färger eller en mer responsiv skärm. Speciellt när man är en film/serie älskare! Men den gammle CS nörden i mig säger responsivt före allt! Rog baby Swift, come to me now!! <3

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Skrivet av ChaosClocker:

Vilken Dell sitter du på? ips? Den ända kommentaren jag hittat är att den är minst lika färgivande som en e-ips om inte bättre. Vad det nu skall betyda vet jag inte då jag inte läst nått om e-ips. Siter själv på en Samsung T220 som prisades för sin färg(efter kalibrering) så om den är ett snäpp bättre än det då min är 6 år gammal nu så blir iallefall jag nöjd!

Min vän har dock en ips(pls) skärm. Svårt att välja mellan sådana vackra färger eller en mer responsiv skärm. Speciellt när man är en film/serie älskare! Men den gammle CS nörden i mig säger responsivt före allt! Rog baby Swift, come to me now!! <3

Sitter med en: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946255
Om den kan matcha en e-ips är det ju skitbra!

Är också kluven, om Swift dröjer ända tills Q2 kanske jag köper 2 skärmar istället... en 1440p IPS + en 144 hz haha.