Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Dator kraschar och startar om sig!

Har ett stort problem med min dator som jag inte blir riktigt klok på, så irriterande att snart åker skiten ut genom fönstret!
Är inte så belevad inom datateknikens underbara värld, man skulle kunna säga att jag är en gröngöling!

Till Problemet:
Jag har haft datorn (som är en hemmabyggd dator) i dryga 2 år nu! Men mitt problem började uppstå för lite mera ett halvår sen! Problemet uppenbarade sig i att datorn kraschade titt som tätt. Och har nu på senare tid börjat starta om sig! Jag installerade då om Windows och det funkade i ca 2-3 veckor sen började symptomen igen. Efter rådfrågning av mina datorkunniga vänner så köpte jag ett nytt Grafikkort och installerade en bättre fläkt till processorn i december och det funkade perfekt i ca 2-3 veckor igen innan datorn börja krascha och starta om sig! Så nu sitter jag här med skaplig huvudvärk över detta förbannade problem

Datorn började först Krascha när jag spelade grafikkrävande spel, senare började det hända titt som tätt när jag tex. hade många googlechrome-fönster uppe, eller såg på film samtidigt jag hade något annat program igång, eller när datorn höll på och starta upp! Innan jag installerade det nya grafikkortet höll den på som värst och ibland kom jag inte ens in i Windows inann den krascha.
Nu på senare tid har den börjat starta om sig istället vid olika tidpunkter och när man kommer till Windows för att logga in så laddar den ett tag och sen startar om sig igen och detta håller på ett par gånger.
Har ingen datorskärm men kör genom en 32-tums led-tv. Får ingen bluescreen utan allt blir svart och datorn hänger sig, när det händer får jag starta om den manuellt.

Drivrutin för grafikkortet är uppdaterat

Coretemp ligger på ca 37-42 grader celsius vid låg belastning
Och grafikkortet snittar på 27 grader celsius vid låg belastning

Komponenter:
GPU:Geforce gtx660
Processor: Intel core i5 2500k
Moderkort: Gigabyte PH67A-UD3-B3
Nätaggregat: corsair cx500w
Hårddisk: 450G märke okänt

Hoppas att jag har gett er tillräckligt med information annars är det bara och fråga!

Skulle bli mycket tacksam för tips och svar på problemet