Permalänk
Medlem

D3D error?

Hej!

Jag fick just precis ett errormeddelande där jag tror det stod "Failed to reset D3D".

Jag spelade Diablo 3 och vid flera tillfällen har det laggat otroligt mycket samt att det har frusit. Det har speciellt frusit i act III. Men nu frös det på mer random ställen och även om det inte var mycket som hände på skärmen. Och så nu fick jag detta meddelande och en grå skärm. Jag kunde använde ctrl+alt+del och logga ut samt starta om datorn.

Det jag kunde hitta var att det handlade om Direct X men jag provade att ladda ner och installera och det stod att jag har den senaste versionen.

Min dator är ca 3 veckor gammal och jag har satt ihop den själv.

Datorn innehåller:
Asus Maximus IV Hero
Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP
ASUS GeForce GTX 780 Ti 3GB DirectCUII OC

Min skärm är en ASUS 24" VG248QE 144Hz

Är det någon som haft liknande problem och vet vad jag ska göra för att åtgärda det?
Jag har inte haft några som helst problem med något annat.

Jag kan ha skrivit i fel forumdel och att någon får flytta den till rätt ställe isf

Permalänk
Medlem

*Fryst

Och testa att sänka din GPU klock

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

*Fryst

Och testa att sänka din GPU klock

Jag har inte alls mixtrat med GPU klocken utan den är fortfarande fabriksklockad.
Läste på lite forum och det verkar som folk fått det att fungera genom att ta bort D3Prefs.txt filen. Har provat och spelat lite efter det och det har hittills klarat sig. Hör av mig om läget förändras.