Lagg när jag spelar in lol

Permalänk

Lagg när jag spelar in lol

Hej

Jag kan nästan ingenting om datorer.

Men jag vill kunna spela och filma in League Of Legends utan lagg och i bra kvalitet men när jag spelar in så laggar det och klippet blir hackit.
Är det för att jag har dåligt grafikkort eller något?

Specs:
Intel Core i7-3770 3,40GHz
8,0 GB RAM
NVIDIA GTX 550 Ti

Permalänk
Medlem

Du, lägg en bättre rubrik annars kommer mod och låsa den.
Laggar det på internet eller fps?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Det är högst troligt att ditt grafikkort inte hänger med. På specsen ser det ut som att du har köpt en märkesdator, vilket kan göra det svårt att uppgradera grafikkortet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Förmodligen är det som ovanstående säger, du kan prova ladda ner LoL Replay och köra med det. Har för mig att det kräver väldigt lite och ger dig bra kvalitet. Har dock ingen aning om du kan lägga upp de recordings du gör på youtube etc.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Vad spelar du in med?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jackjack194:

Hej

Jag kan nästan ingenting om datorer.

Men jag vill kunna spela och filma in League Of Legends utan lagg och i bra kvalitet men när jag spelar in så laggar det och klippet blir hackit.
Är det för att jag har dåligt grafikkort eller något?

Specs:
Intel Core i7-3770 3,40GHz
8,0 GB RAM
NVIDIA GTX 550 Ti

Du får gärna redigera din rubrik till något som tydligare visar vad tråden handlar om

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vad spelar du in med?

jag spelar in med Dxtory

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Du, lägg en bättre rubrik annars kommer mod och låsa den.
Laggar det på internet eller fps?

Det laggar på fps

Permalänk
Avstängd

Har du två hårddiskar så kan du försöka att skriva filmen till den sekundära hårddisken, det kan hjälpa har jag erfarit.
Har du en SSD disk så borde du inte märka så mycket av detta....

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk
Medlem

Att spela in med diverse program drar på hårddisken och processorn, det är rekommenderat att spela in till en annan hårddisk än den du spelar på. Som någon ovan säger så är nog LoL replay bästa alternativet eftersom där kan du spela de bitar du vill ha utan att bry dig om lagg i spelet eftersom det är en replay.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W