Permalänk
Medlem

Datorn startas av ett musklick

Tjena,

Har en dator som startas kan med ett enkelt musklick. Detta är inte världens undergång men ändå lite störande när man råkar komma ut musen och datorn startas.

Har googlat lite och läste att det kan vara en BIOS/UEFI inställning som gör detta möjligt, dock vet jag inte var jag ska hitta den någonstans. Datorn och mus finns i sign och har ni en lösning på problemet får ni gärna höra av er

Victor

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Kolla bland ACPI-inställningarna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Kolla bland ACPI-inställningarna.

Tack, ska kolla upp det!

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Wake on usb kanske?

Permalänk
Medlem

Jag startar min dator med mellanslagstangenten.

Men helt riktigt dessa inställningar finns i datorns bios, har inte moderkortet så vet inte exakt var, men enklaste är att bara hoppa in i bios så hittar man det oftast på nån minut eller så.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300