Program till automatiskt avstängning (omstart) vid för hög GPU temp?

Permalänk
Medlem

Program till automatiskt avstängning (omstart) vid för hög GPU temp?

Hallå där. Jag har en Dell laptop Dvs Alienware M15X med nVidia Geforce 260M. Det är nämligen så här att när jag spelar Sniper Ghost Warrior 2 då stiger GPU Temp upp till 92-93 Grader?! Datorn är ren, och har rengjort den så förstår inte varför just det spelet tar så mycket GPU Temp. Jag oroar mig att Datorn går sönder om jag spelar för länge då 92 Grader är inte speciellt normalt, dock känner jag inte av fps dropp eller liknande. Så tänkte fråga er om ni vet om det finns något program där man kan själv ställa in när Datorn, eller GPUn ska clocka ner vid hög temperatur? Eller kommer datorn Automatiskt att startas om? Har också märkt att när jag bytte till low (settings) i Spelet då märkte jag att det kom upp sådana här ränder på vissa ställen i spelet när jag tittar på vissa saker som t.ex snö ||||||||||||||||||||| Alltså det ser ut ungefär så här och det är inte så stort... Nästan genomskinligt är det.... Är det ett tecken på att grafikkortet håller på att ge sig?
Hur funkar det? Vill spela det spelet men är rädd att grafikkortet brinner upp...... Det är ju en spelbärbar trots allt!! Hjälp uppskattas!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Vad är din FPS när du spelar?