problem med SLI GTX 770

Permalänk

problem med SLI GTX 770

vet om att de finns en uppsjö av dessa trådar, men ingen av dem har hittils hjälp mig. Av någon anledning kan jag inte aktivera SLI i Nvidias kontrollpanel, alternativen e gråa och jag får en uppmaning att ansluta en SLI kontakt.

har nyaste drivers och enligt enhetshanteraren använder båda korten dem, båda korten fungerar i både pcie slot 1 och 2. har testat 2 olika bryggor och testat båda kontakterna på båda korten. updaterade också Bios men tycktes inte hjälpa ngt.

mina delar är följande 2x GTX 770 och ett sabertooth z87 mainboard. förlåt om jag e dum,men kan inte hitta felet själv, hade inte tänkt köra SLI men fick ett bra kap på ett annat kort så tänkte jag måste testa. Tack på förhand

Visa signatur

|Intel i7 8700K | Asus ROG Strix z370 gaming-F | Corsair Dominator 3200 Mhz 16gB | Nvidia Palit 1080ti | Corsair force mp500 1tB

Permalänk

fann inget sätt att radera tråden, hade missat en detalj med att 2 olika minnes storlekar inte fungerar ihop i SLI längre, så troligen det som spökar, tur att jag hade en bra deal på det andra kortet så jag borde få pengarna tillbaka mer eller mindre

Visa signatur

|Intel i7 8700K | Asus ROG Strix z370 gaming-F | Corsair Dominator 3200 Mhz 16gB | Nvidia Palit 1080ti | Corsair force mp500 1tB