Vågar jag köpa windows här ifrån???

Permalänk
Medlem

Vågar jag köpa windows här ifrån???

Hej alla:) Hittat denna sidan: ********* vågar jag köpa nyckel därifrån?

Var fär man tag i en iso fil som inte är från tpb?

Mvh bobin

Permalänk
Medlem

ha alltid som tumregel när du ska handla saker...
"Om det verkar för bra för att vara sant, är det i regel inte sant"

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogga67:

ha alltid som tumregel när du ska handla saker...
"Om det verkar för bra för att vara sant, är det i regel inte sant"

abslout men 49,99 dollar är inte jätte billigt det är billigare än här men det är iaf 300 riksdaler

Permalänk
Medlem

Domänen är reggad i Panama, *********

Kollar man deras "Contact Us" så kan man nå dem på *********. De har inte ens orkat bry sig om att fixa en mail-adress till sin domän...

Skeptisk...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur ni alla resonerar

Med tanke på priserna för windows 7/8 OEM i legit affärer, hur tror ni att ni får en riktig nyckel för 40-300kr ?

Det lär vara MSDNAA Licenser, för er som inte vet vad det är, använd sökfunktionen här och på google

När de nycklarna sedan bannas, så sitter ni där med era pengar förlorade

Har själv råkat ut för att få en sådan licens för 450kr, den bannades efter åtta månader

Sure, 40 spänn, är ingenting, 300 är inte heller så farligt, men det är ändå trist att förlora det istället för att köpa en fysisk OEM licens och få både skiva och en riktig licens som man kan med säkerhet säga är ens egen

Ni gör ju förstås som ni själva vill, tänkte bara tipsa om att det säkerligen är sådant ni köper, och som de inte får sälja

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jag kan ju hålla med om att det är rätt korkat om det nu visar sig vara dåliga koder. Men för 70 spänn tycker jag det är värt att chansa. Även om koden blir bannad om 8 månader så 8 månaders w8 för 70 spänn är en helt okej investering.

Men ja jag håller med dig.

Vore dock intressant att hålla koll på tråden och be folk återrapportera om de inte funkar, om någon orkar förstås ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Ingen är återförsäljare för retail eller fullversionsnycklar, du kan bara köpa nyckel eller elektronisk licens direkt från Microsoft. De som säljer nycklar säljer MSDN/Dreamspark-nycklar som inte ska säljas vidare. Även om de fungerar som full-version så rensas de bort ibland och är värda noll kronor vilket som eftersom det inte är tillåtet. Det du kan köpa via återförsäljare är fullversionen på fysisk DVD-skiva. Den kan skojarna inte få tag i gratis, så det kommer du inte hitta för ett par dollar.

Permalänk
Medlem

Synd det inte finns ett sätt att verifiera nycklar förutom att testa nyckeln. Liksom så man kunde kolla så nyckeln är oanvänd och inte kommer från t.ex MSDN.

Permalänk
Medlem

Om ni nu i alla fall ska använda illegala nycklar, varför betala något över huvud taget?
Då kan ni ju lika gärna ladda ner någon crackad version i stället för att betala en kines för en illegal nyckel.

Permalänk
Legendarisk

* §7 - Tråd rensad och låst *

Visa signatur

Abstractions all the way down.