Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Hjälp! skärmproblem

Hej, har lackat om mitt chassi och datorn funka prima innan dess. Satte tillbaka allt osv och koppla in alla sladdar RÄTT. Nu när jag startar så börjar alla fläktar+dioder snurra men skärmen startar ej. Och det går inte heller att stänga av med power knappen utan måste dra strömkabeln! Någon som vet va detta kan vara?

Amd athlon x4 750k
12gb ram
120gb ssd 320hdd
Msi geforce 650
Deltaco 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Slimminge
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av javvox:

Hej, har lackat om mitt chassi och datorn funka prima innan dess. Satte tillbaka allt osv och koppla in alla sladdar RÄTT. Nu när jag startar så börjar alla fläktar+dioder snurra men skärmen startar ej. Och det går inte heller att stänga av med power knappen utan måste dra strömkabeln! Någon som vet va detta kan vara?

Amd athlon x4 750k
12gb ram
120gb ssd 320hdd
Msi geforce 650
Deltaco 500w

Kolla så att du kopplat power/reset/hddLED/speaker rätt
och sen blås pci-e slotsen med tryckluft på burk. Kan vara damm som kommit in i slotsen.

NZXT Phantom
MSI 970A-G43, Socket-AM3+
Amd athlon II x2 cpu
Geforce 8800 gpu
2x Corsair DDR3 1333MHz 2GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Har gjort det, inget händer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Fastän du tror att du kopplat alla sladdar rätt förefaller det ha blivit någon som hamnat fel. Dubbelkolla alla sladdar, pröva clear cmos. Se manualen om du inte vet hur man clearar cmos.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara