Bilden på tvn fylls inte ut helt, svart rand runt

Permalänk

Bilden på tvn fylls inte ut helt, svart rand runt

Köpte en philips led hd-tv.

problemet är att hela tn inte fylls ut i kanterna fastän jag har valt 1920*1080p, vilket tvn ska klara.

har ett radeon hd5850, kör med hdmi kabel till denon hemmabio reciever och sen hdmi till tvn.

har kollat i catalyst control center och ändrat skalningsalternativ vilket fyller ut mer, men det är ändå inte helt fyllt så jag är inte nöjd, ända typ 2mm svart kant runt om.

jag vet att det kanske är lite petigt men det måste väll ändå gå att få helt optimalt på något sätt?

hoppas nån kan hjälpa mig!

/jonas

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobbster:

Köpte en philips led hd-tv.

problemet är att hela tn inte fylls ut i kanterna fastän jag har valt 1920*1080p, vilket tvn ska klara.

har ett radeon hd5850, kör med hdmi kabel till denon hemmabio reciever och sen hdmi till tvn.

har kollat i catalyst control center och ändrat skalningsalternativ vilket fyller ut mer, men det är ändå inte helt fyllt så jag är inte nöjd, ända typ 2mm svart kant runt om.

jag vet att det kanske är lite petigt men det måste väll ändå gå att få helt optimalt på något sätt?

hoppas nån kan hjälpa mig!

/jonas

ställ in inställningarna för grafikkortet

Permalänk
Medlem

eller kolla inställningarna på tv typ auto zoom och så vidare

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

Amds drivare kör med underscan som standard. Ändra det till 0% i Catalyst Control.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Skrivet av Ralleballe:

Amds drivare kör med underscan som standard. Ändra det till 0% i Catalyst Control.

Skickades från m.sweclockers.com

ja det är detta jag gjort men det blir inte perfekt ändå:s kanske inte finns nåt mer att göra då?

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W