Permalänk

Problem med HP pavilion p6-2280eo

här e dator specs
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1373073

Denna dator har till en början fungerat jätte bra och det som spelas på den är WOW.
Nu på senare tid har den blivit väldigt seg och det laggar extremt mycket i WOW, jag försökte hjälpa personen som äger datorn genom att köra med antivirus och anti spyware och fick bort extremt mycket saker. Installera även senaste drivrutiner på grafik bland annat något nytt program från Nvidia där den hittar alla rätt inställningar för alla spel. Problemet löstes inte så jag blåste rent hela datorn och installerade även igen Nvidias nya grafik program.
Så datorn är nu i fabriks återställning med uppdaterade drivrutiner och det laggar fortfarande en hel del.
Detsutom får datorn för sig att stänga av sig lite då och då och skrämen slocknar ibland och måste startas om.

Har självklart dammsugit rent i datorn osv var av de fanns extremt mycket damm men nu är den ren och fin.
Min självklara tanke just nu är ju att de är något hårdvaru fel kanske grafikortet inte mår så bra?
Men dock tänkte jag att jag skulle kolla här om folket har någon bra lösning? kanske är de så att nvidias program suger och inte ska användas?
eller om de finns något annat jag borde testa innan de blir byta ut delar eller kolla om HP fortfarande har garanti på datorn och gör de åt oss?
Alla tips och råd är uppskattade!

Saker som installeras efter recovery
Bank ID
Teamspeak
RAzer naga (driver och program för musen)
WOW
Chrome
Avast
Nvidia program
winrar
VLC
Curse client (wow addon hanterare)
MAssa wow addon

Permalänk
Medlem

Kan ju vara alla möjliga fel, men några tankar inledningsvis:
-PSUn kan vara på väg att ge upp?
-Snurrar all fläktar - det kan vara något som blir överhettat.. Bara att kolla temperaturer med lämpligt program.
-Hårddisken kanske börjar fallera - kolla status med lämpligt program.
-Någon av ram-stickorna är defekt. Testa med memtest.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |