Permalänk
Medlem

VÄLDIGT hög minnesanvändning

Det började för ungefär en månad sedan. Min minnesanvändning skjuter i höjden nästan direkt efter att jag har startat datorn. Först trodde jag att det var något fel på något av mina minnen (hade 4gb totalt då)och köpte då nya 4x4gb (=16gb). Detta funkade till en början, men nu går den upp till 99% igen varav 14,3gb ligger i "icke växlingsbar pool". Detta segar ned systemet totalt och gör mig riktigt sur, så hjälp skulle uppskattas.

Dator finns i sign.

Såhär ser det ut i aktivitetshanteraren:

Men som ni ser här så används det inte alls mycket på användaren.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Det brukar vara någon drivare som läcker minne t.ex. amd eller killer nic. Det finns många trådar om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Det brukar vara någon drivare som läcker minne t.ex. amd eller killer nic. Det finns många trådar om detta.

Just detta moderkort använder sig av killer nic. Ska jag installera en äldre version av drivern bara?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Se den här tråden t.ex. verkar vara samma moderkort:
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Har du laddat hem de senaste drivarna till kortet från MSI?

Eller så går man och köper ett intel kort och stänger av killer-nic:et...
http://www.dustinhome.se/product/5010618973/intel-9301ct-giga...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InCyBoy:

Just detta moderkort använder sig av killer nic. Ska jag installera en äldre version av drivern bara?

Prova installera om samma drivrutin först, men stäng inte av Killer NIC som en del ber dig göra, Killer NIC gör nytta, speciellt vid onlinespelande.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, har du ett AMD kort?

Permalänk
Medlem

Starta kommandoprompten som admin och skriv "sc config NDU start= disabled" starta sedan om.

Det är drivarna till killernicet som läcker minne, hade samma problem själv.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem som TS här men har inget Killer NIC. Provade att stänga av NDU men det gjorde ingen skillnad. Detta problem började när jag bytte till windows 8.1. I windows märks inget men när jag spelar bf4 så är det som att minnet tar slut och allt laggar nåt fruktansvärt tills jag stänger ner det. Minnesanvändningen är lika hög hela tiden oavsett vad jag har igång.

Mitt system: Asus Sabertooth X58, i7950, 12 GB DDr 1258mhz, HD6950, Sandisk SSD, Zalman 550W PSU.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av killawife:

Jag har precis samma problem som TS här men har inget Killer NIC. Provade att stänga av NDU men det gjorde ingen skillnad. Detta problem började när jag bytte till windows 8.1. I windows märks inget men när jag spelar bf4 så är det som att minnet tar slut och allt laggar nåt fruktansvärt tills jag stänger ner det. Minnesanvändningen är lika hög hela tiden oavsett vad jag har igång.

Mitt system: Asus Sabertooth X58, i7950, 12 GB DDr 1258mhz, HD6950, Sandisk SSD, Zalman 550W PSU.

Kanske lite att testa? http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-p...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Min minnesanvänding gick ner av nån anledning. Kanske tog det att par tre omstarter för NDU att stänga av?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.