Permalänk
Medlem

FLV Runner.....

Hej är det någon här som vet hur jag kan plocka bort FLV Runner från burken? hatar detta lilla irriterande "virus".
Och det låter dessutom inte mig att kolla min mail online/ utgör risk..

Har rensat så gott jag kan men det ligger fortfarande där och guppar.
någon som vet, hittar inget direkt på Google.

bara hur man plockar bort tillägget från webbläsaren, men det finns inte där, likväl ploppar det upp med jämna mellanrum.

tacksam för hjälp.

// Patrik

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tack för länken men, så långt hade jag kommit själv, Som jag skrev så har jag rensat så gott jag kan, kanske skulle vara lite tydligare, har plockat bort programmet från programlistan och plockat bort allt från alla browser mm.

Set som återstår är "STEP 3: Remove FLV Runner Toolbar hijacker from your computer" i din länk.

Och visst den rekommenderar en massa program för borttagningen.
Jag gissar dock att om jag börjar installera massa random program på datorn så kommer FLV vara det minsta av mina problem,
därför jag frågade om någon faktiskt har rensat bort det, så jag inte installerar massa nya virus mm frivilligt.

//

Permalänk
Medlem

Inget av programmen är "random". Adwcleaner är det bästa för att rensa ut just den typen av problem som du har.
Du gör som du vill ,men det faktum att du inte blir av med det visar väl på att du behöver göra något mer!?
Men nej, just detta har jag inte plockat bort från min egen burk.

Min rekommendation är att du kör AdwCleaner och därefter en omgång med MalwareBytesAntiMalware (MBAM). Detta borde lösa de problem som du har!
Sen är det ju bara att avinstallera dom om du inte vill ha kvar dom!
Men som med så många andra program så finns det ju risker så naturligtvis ska du göra en backup först!

Vill du ha bättre hjälp rekommenderar jag att du tar kontakt med Cecilia B!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Inget av programmen är "random". Adwcleaner är det bästa för att rensa ut just den typen av problem som du har.
Du gör som du vill ,men det faktum att du inte blir av med det visar väl på att du behöver göra något mer!?
Men nej, just detta har jag inte plockat bort från min egen burk.

Min rekommendation är att du kör AdwCleaner och därefter en omgång med MalwareBytesAntiMalware (MBAM). Detta borde lösa de problem som du har!
Sen är det ju bara att avinstallera dom om du inte vill ha kvar dom!
Men som med så många andra program så finns det ju risker så naturligtvis ska du göra en backup först!

Vill du ha bättre hjälp rekommenderar jag att du tar kontakt med Cecilia B!

Jag rekommenderar också AdwCleaner i första hand, om det gäller FLV Runner Toolbar.
Den officiella länken till senaste AdwCleaner av Xplode är alltid: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outil...
Om du vill kan jag titta på den rapport som du kan skapa efter att ha skannat datorn, om du tror att programmet tar bort något som borde vara kvar.