Windows 8.1 endast för Windows 7 användare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Windows 8.1 endast för Windows 7 användare?

I produktbeskrivningen av Windows 8.1 står det att "Full version is only for Windows 7 users".
Se http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Windows-8.1/productID.288401200

Vad innebär det? Om jag bygger en egen dator och skall installera ett helt nytt OS, är det bara OEM versionen av Windows 8.1 som gäller?

Fractal Design R4 || Cooler Master V700 || Gigabyte GA-Z87X-UD4H || Intel Core i5 4670K || Cooler Master Hyper 212 Evo || Kingston HyperX Beast 8GB || Gigabyte GTX770 2GB || WD Desktop Black 1TB || Kingston SSD V300 120GB || Samsung SH-S224DB || CM Storm Devastator - MSK2 & MB24 || Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

i princip är svaret ja. Windows ger ingen support till hemmabyggare om det inte är så att du uppgraderar från Windows 7 till Windows 8/8.1

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Är det inte så att om man uppgraderar från w8 så får man inte med alla funktionerna. Bara om man uppgraderar från windows7 får man ett "fullt fungerande" win8.1

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av ZecretW:

Är det inte så att om man uppgraderar från w8 så får man inte med alla funktionerna. Bara om man uppgraderar från windows7 får man ett "fullt fungerande" win8.1

Det låter ytterst märkligt och jag tvivlar på att det stämmer.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.