Har en värsting gamingdator men vilka inställningar är optimalast?

Permalänk
Medlem

Har en värsting gamingdator men vilka inställningar är optimalast?

Tjaa alla Sweclockers fans

Mitt rigg ser ut så här:

BenQ XL 2420T 144hz
Fractial Design XL Fulltowe Chassi
Intel i7 4770k 3.4 Ghz
Asus z87 Deluxe Moderkort
2 x Evga Geforce GTX 780 Ti SC ACX Cooler
8 GB G.skill RAM 1600mhz
Corsair 1000W Nätaggregat

Min stora fundering är, att jag spelar en hel del CS, Battlefield 4, Call of duty-serien och så vidare med många FPS spel, upptäckte att jag spelade med 100 fps i cs, brukar dock avvaktivera SLI när cs är igång och fick reda på att man kunde skriva in fps_override 1 så fick jag 144 fps , alltså synkat till skärmen och det känns som att man missar saker att konfigurera i varje spel man lirar. Tänk om jag har glömt viktiga commands i consolen på bf4 så att det flyter på ÄNNU bättre än vad det gör nu? håller mig mellan 130 - 170 fps på ultra.
Fick även infon att stänga av alla kärnor utom 1 när jag spelar cs 1.6. Vill ju ha helst allt fungerande i bästa optimala prestanda. Behöver jag en massa program som styr om sånt här? tex 8 core optimizer osv?

Haha, märker vilket problem jag har, jag vet.

Hare!
/Ek

Permalänk
Medlem

cs har låst fpsn i standard inställningar. använd cl_maxfps 10000000 så kommer den stega till det din prestanda klarar

Permalänk
99:e percentilen

Du ska inte behöva inaktivera några kärnor för att spela ett så gammalt och lättdrivet spel som CS 1.6 iallafall.

BF4 vet jag att det finns en del kommandon folk brukar rekommendera, men jag kan dem inte utantill.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ja kör med 8 kärnor och har inga problem iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av robba92:

cs har låst fpsn i standard inställningar. använd cl_maxfps 10000000 så kommer den stega till det din prestanda klarar

Man ska INTE ha mer än 100 FPS i 1.6.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigor:

Man ska INTE ha mer än 100 FPS i 1.6.

Nu var det väl inte det han frågade?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Du ska inte behöva inaktivera några kärnor för att spela ett så gammalt och lättdrivet spel som CS 1.6 iallafall.

BF4 vet jag att det finns en del kommandon folk brukar rekommendera, men jag kan dem inte utantill.

Faktiskt så kan det ev. krävas. CS 1.6 gillar inte flerkärniga processorer och detta kan ge "stutter" liknande situationer där det känns som din FPS går ner till 0. Detta kan fixas genom att parkera alla förutom core 0. Var iof. ett bra tag sedan jag körde CS 1.6 men minns att det blev ospelbart om inte man parkerade tre av fyra kärnor.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds