Permalänk
Medlem

HJÄLP*** med bluescreen of death!

Hej, fått 3 blueescreens, stort mellanrum på dem, första kom 2013-11-30 andra 2013-12-02 och nu idag 2014-01-26 , tror jag spelade spel men inte säker, Idag lirade jag CS GO och fick bluescreen helt plötsligt. Laddade ned Bluescreenviewer och det ser ut som bilden nedan, finns det någon lösning? Försökte titta på andra trådar men fattar inget.

http://minfil.org/bd43e8b1b9/bl_sk_rm_2.jpg

Permalänk

Har du överklockat något?

Permalänk
Medlem

Är dina drivrutiner uppdaterade?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har ej överklockat något, allla temperaturer är helt normala, uppdaterat grafikdrivrutiner men ej skärm,
Haft detta förut när det var pga RAM minnen, men då fick jag bluescreen väldigt ofta, nu har jag fått 1 bluescreen per månad ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doie:

Har ej överklockat något, allla temperaturer är helt normala, uppdaterat grafikdrivrutiner men ej skärm,
Haft detta förut när det var pga RAM minnen, men då fick jag bluescreen väldigt ofta, nu har jag fått 1 bluescreen per månad ungefär.

Rätt svårt att lista ut vad som orsaker detta, men försök googla på hal.dll bluescreen om du inte redan gjort det, så borde du kunna hitta någon information om det.
Skulle kunna vara att ditt OS är korrupt, isf är det en ominstallation av Windows som gäller...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doie:

Har ej överklockat något, allla temperaturer är helt normala, uppdaterat grafikdrivrutiner men ej skärm,
Haft detta förut när det var pga RAM minnen, men då fick jag bluescreen väldigt ofta, nu har jag fått 1 bluescreen per månad ungefär.

Kör du Corsair Vengeance minnen?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Nix, jag kör med kingston 8gb ram minnen, Googlat relativt mycket, men vet inte hur "farligt" det är eftersom det händer så sällan. Såklart man är alltid orolig när det är bluescreens random.

*edit, FInns det något program som automatiskt hittar uppdateringar till oliak drivrutiner ? Eftersom jag inte vet vad som behöver uppdateras!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doie:

Nix, jag kör med kingston 8gb ram minnen, Googlat relativt mycket, men vet inte hur "farligt" det är eftersom det händer så sällan. Såklart man är alltid orolig när det är bluescreens random.

*edit, FInns det något program som automatiskt hittar uppdateringar till oliak drivrutiner ? Eftersom jag inte vet vad som behöver uppdateras!

Driver Genius

http://www.driver-soft.com/

Visa signatur

#framtiden