Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012

Datorn låter när jag startar

Tja! De senaste dagarna har datorn låtit som fan när jag startat datorn, typ robotljud i 20 sekunder asså den låter så dåligt, jag köpte en SSD för ett par dar sen kan det va problemet? Jag antar att det är min vanliga hårddisk som låter men hur kan den göra det om jag har Windows 7 på SSD? Även när jag avslutar spel så soundloopar det i ett par sekunder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Även om du har windows på SSD så startar ju datorn upp alla diskar..Låter som din gamla HDD inte mår så bra.

Koppla ur din gamla HDD och se ifall ljudet försvinner

╔ Corsair 32GB DDR3 CL9 1600Mhz DOMINATOR PLATINUM ■
╠ MSI Krait SLi Edition ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ Intel i7 4790K
╠ DeepCool Captain 240EX ■ Kingston HyperX Savage 250GB
╠ Corsair Graphite 760T ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ BenQ XR3501 35-inch Curved Ultra Wide 144HZ

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012

Hittade denna på nätet, ungefär såhär låter det, är det hårddisken? http://vocaroo.com/i/s0vVhtSE86ba

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Aj, det där låter inge vidare. Har du en CD/DVD/BluRay-skiva i? Ta i så fall ur den. Annars är det bara att börja koppla ur hårddiskar, en efter en.

---

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Gorian:

Aj, det där låter inge vidare. Har du en CD/DVD/BluRay-skiva i? Ta i så fall ur den. Annars är det bara att börja koppla ur hårddiskar, en efter en.

Yes, ska prova det nu. Kan det vara att den sitter på en dålig plats så den vibrerar för mycket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av ShutteN:

Yes, ska prova det nu. Kan det vara att den sitter på en dålig plats så den vibrerar för mycket?

även om du har tejpat hårddisken ska den inte låta sådär

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av ShutteN:

kan det vara en kabel som träffar en fläkt? eller coil while på nått???

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2012

Verkar som problemet blev fixat när jag tog ut hårddisken, hur ska jag ta in den nu på bästa sätt så den inte låter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av ShutteN:

Verkar som problemet blev fixat när jag tog ut hårddisken, hur ska jag ta in den nu på bästa sätt så den inte låter?

koppla in den som vanligt men ha hårddisken utanför, låter det fortfarande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av ShutteN:

Det är nog bara att köpa en ny.