Permalänk
Avstängd

Datorn låter när jag startar

Tja! De senaste dagarna har datorn låtit som fan när jag startat datorn, typ robotljud i 20 sekunder asså den låter så dåligt, jag köpte en SSD för ett par dar sen kan det va problemet? Jag antar att det är min vanliga hårddisk som låter men hur kan den göra det om jag har Windows 7 på SSD? Även när jag avslutar spel så soundloopar det i ett par sekunder.

Permalänk
Medlem

Även om du har windows på SSD så startar ju datorn upp alla diskar..Låter som din gamla HDD inte mår så bra.

Koppla ur din gamla HDD och se ifall ljudet försvinner

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Hittade denna på nätet, ungefär såhär låter det, är det hårddisken? http://vocaroo.com/i/s0vVhtSE86ba

Permalänk
Medlem

Aj, det där låter inge vidare. Har du en CD/DVD/BluRay-skiva i? Ta i så fall ur den. Annars är det bara att börja koppla ur hårddiskar, en efter en.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Aj, det där låter inge vidare. Har du en CD/DVD/BluRay-skiva i? Ta i så fall ur den. Annars är det bara att börja koppla ur hårddiskar, en efter en.

Yes, ska prova det nu. Kan det vara att den sitter på en dålig plats så den vibrerar för mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Yes, ska prova det nu. Kan det vara att den sitter på en dålig plats så den vibrerar för mycket?

även om du har tejpat hårddisken ska den inte låta sådär

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Yes, ska prova det nu. Kan det vara att den sitter på en dålig plats så den vibrerar för mycket?

kan det vara en kabel som träffar en fläkt? eller coil while på nått???

Permalänk
Avstängd

Verkar som problemet blev fixat när jag tog ut hårddisken, hur ska jag ta in den nu på bästa sätt så den inte låter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Verkar som problemet blev fixat när jag tog ut hårddisken, hur ska jag ta in den nu på bästa sätt så den inte låter?

koppla in den som vanligt men ha hårddisken utanför, låter det fortfarande?

Permalänk
Skrivet av ShutteN:

Verkar som problemet blev fixat när jag tog ut hårddisken, hur ska jag ta in den nu på bästa sätt så den inte låter?

Det är nog bara att köpa en ny.