Permalänk
Medlem

Koppla min Vattenkylning!

Tjena!

Jag får hela mitt vattenkylnings paket nu i veckan, därför tänkte jag kolla lite om hur jag ska koppla ihop allting, jag har gjort en egen skiss på hur jag tror det ska se ut, men vet inte om det funkar? Har i allafall 2 pumpar, bara märkt ut en dock, tog med en extra då det var bra pris på EK. (ifall att jag behöver/reserv) Hur tycker ni det ser ut? ska jag dra om något? koppla in något mer? tips o trix?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flappas:

Tjena!

Jag får hela mitt vattenkylnings paket nu i veckan, därför tänkte jag kolla lite om hur jag ska koppla ihop allting, jag har gjort en egen skiss på hur jag tror det ska se ut, men vet inte om det funkar? Har i allafall 2 pumpar, bara märkt ut en dock, tog med en extra då det var bra pris på EK. (ifall att jag behöver/reserv) Hur tycker ni det ser ut? ska jag dra om något? koppla in något mer? tips o trix?

http://i.imgur.com/yLqhOde.png

Det ser bra ut, precis som det bör vara, enklaste vägen.
Eventuellt kanske du ska fundera på ett partikelfilter och en flowmeter, det är inget måste dock.
Glöm inte spola igenom radiatorerna innan du börja sätta dom på plats, dom brukar innehålla en massa skräp från tillverkningen.