Windows 7 kan inte känna av om min telefon är ansluten - USB

Permalänk

Windows 7 kan inte känna av om min telefon är ansluten - USB

Hej!

Jag har en telefon som jag ska roota men datorn kan inte känna av att den är ansluten till datorn.
Jag kan föra över filer via datorn, men själva datorn anser inte att den är ansluten.

Jag använder mig av ett program som heter: USBDeview

Programmet säger att MediaTek PreLoader USB VCOM Port är ej ansluten.

Men om jag koppar ur USB:n ur telefonen och ansluter den igen så säger dator att datorn känner igen att mobilen är ansluten...dock under bara 2-3 sekunder. Sen säger datorn att den inte känner anslutningen. Jätte skumt.

Så här blir det vid enhetshanteraren.
Vid inkoppling:
"Den här enheten fungerar perfekt"

2-3 sekunder senare:
"Den här maskinvaruenheten är inte ansluten till datorn. (Kod 45)

Du kan rätta till problemet genom att åter ansluta enheten till datorn."

Jag har installerat drivrutinera så den kunde känna igen vad det är för typ av mobil, men jag kommer inte längre.

Kan någon hjälpa?

Det jag vill göra är att den ska alltid vara ansluten. Är det något man kan göra i REGEDIT?

Permalänk
Medlem

Vad har du för telefon?

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Skrivet av DwarF:

Vad har du för telefon?

Star Note N9776 med Mediatek 6577 CPU kinamobil.

Det står att MT65xx Preloader är inte installerad, men jag hittar inga andra drivrutiner än de jag har nu.