Är det OS:et eller drivrutiner som är problemet?

Permalänk
Medlem

Är det OS:et eller drivrutiner som är problemet?

Tja! Har windows 8.1 och har problem med att starta om och stänga av OS:et. När jag vill stänga av datorn kommer "stänger av datorn" fram. Men det försvinner fort och skärmen släcks som vanligt! Men datorn är fortfarande igång? Tar 5minuter innan den stänger av sig helt.. Vad kan detta vara? Händer samma sak när man startar om. När jag hade windows 8 så dog datorn direkt när skärmen släcktes! Men sen efter jag uppdaterade fick jag detta problem. Har formaterat 2ggr får samma problem fortfarande. Vad kan detta vara?
Här är min spec:
Dell XPS 8500
I7 3770
H77
8GB
GTX 660 Ti
1TB HDD

Tacksam för svar!
Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Antar att jag får kontakta dell helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tja! Har windows 8.1 och har problem med att starta om och stänga av OS:et. När jag vill stänga av datorn kommer "stänger av datorn" fram. Men det försvinner fort och skärmen släcks som vanligt! Men datorn är fortfarande igång? Tar 5minuter innan den stänger av sig helt.. Vad kan detta vara? Händer samma sak när man startar om. När jag hade windows 8 så dog datorn direkt när skärmen släcktes! Men sen efter jag uppdaterade fick jag detta problem. Har formaterat 2ggr får samma problem fortfarande. Vad kan detta vara?
Här är min spec:
Dell XPS 8500
I7 3770
H77
8GB
GTX 660 Ti
1TB HDD

Tacksam för svar!
Mvh Robin

Min gissning är någon drivrutin.

Visa signatur

Core I7 3770K, Gigabyte Z77X-UP 5 TH, CORSAIR 32GB DDR3 VENGEANCE QUAD 1600MHZ, Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5

Permalänk

Många dell-maskiner har det kommit bios-uppdateringar till som fixar lite strömhantering. Hade det så på min latitude, uppdaterade sedan funkade det fint.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

För mig tog det också tid förut, innan jag stängde av fastboot i energialternativ.