GeForce GTX 560 Ti - Mini-HDMI sönder..

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 560 Ti - Mini-HDMI sönder..

Hej,

Har ett Asus GeForce GTX 560 Ti-grafikort (bild) där mini-hdmi-kontakten slutat fungera. Kör numera med det interna grafikkortet på CPUn för att använda HDMI-kontakten på moderkortet för att kunna se film på min TV.
Som ni förstår så blir prestandan lidande när man spelar spel och inte kul att man har ett så gott som fungerade grafikkort som bara ligger och skräpar.

Så har ni några tips hur jag kan använda mitt Asus grafikkort och samtidigt kunna trycka ut film till min TV via hdmi?
Gärna för en billig peng, inte så sugen på att lägga några tusen på ett nytt grafikkort.

Permalänk
Entusiast

Det är väl bara att köpa en DVI-->HDMI adapter?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Köp en dvi-hdmi adapter?

Permalänk
Medlem

Frågan är väl då om kortet stödjer ljud via DVI..
Eller är det underförstått kanske?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lanner:

Frågan är väl då om kortet stödjer ljud via DVI..
Eller är det underförstått kanske?

Tänkte inte på att det var en TV det handlade om men i den här gamla tråden så hävdar en moderator i alla fall att det fungerar!
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1085534-ljud-med...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Tänkte inte på att det var en TV det handlade om men i den här gamla tråden så hävdar en moderator i alla fall att det fungerar!
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1085534-ljud-med...

Ah nice!

Får testa det när jag kommer hem.

Tack!

Permalänk
Medlem

Great success!