Win 7 sp 1 nyckel till Win7?

Permalänk
Medlem

Win 7 sp 1 nyckel till Win7?

Lång historia (gå ner för själva frågan):

För en herrans massa år sedan gick det ju att få tag på WIndows 7 via MSDNAA för ca 100kr med studentkort. Gjorde detta och fick 2 licenser+iso filer, 32 och 64 bit.

Har nu börjat på högskolan och fått tillgång till MSDNAA igen och har fått en 64 bitars licens till Windows 7 servicepack 1. Iso har jag också fått, men har inget internet nu, bara skete mobilt så ladda ned 4gb lär ta 2 veckor.

Har fortfarande mina gamla brända skivor med Windows 7 iso ursprungligen från MSDNAA.

Frågan Skulle det gå att installera med de här gamla skivorna och använda den nya nyckeln eller är jag illa tvungen att ta hem den nya?

EDIT Såg nu at den nya versionen jag fått är en N version, vad det nu innebär.

Permalänk
Medlem

Inte säker på nyckeln, jag har kunnat använda samma nyckel till både vanilla och SP1 men jag har volymlicens. N innebär bara att Windows Media Player inte ingår, de var tvungna att släppa en sån version av rättsliga skäl - det ska vara samma licensmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Inte säker på nyckeln, jag har kunnat använda samma nyckel till både vanilla och SP1 men jag har volymlicens. N innebär bara att Windows Media Player inte ingår, de var tvungna att släppa en sån version av rättsliga skäl - det ska vara samma licensmässigt.

Jag har en nyckel för Win 7 Professional N, och den nyckeln fungerade inte på Win 7 Professional iallafall.

Win 7 N-licens = Win 7 N-installation, är min erfarenhet.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Rekordmedlem

Du vill inte installera utan sp om du slipper, du sparar några timmar och en del utrymme på att köra in med sp integrerat.
Om du nu är på en skola med tillgång till dreamspark så ladda ner det på skolan, det brukar vara bra fart via Sunet så det är nog ditt nätverkskort som bestämmer farten, men det borde inte ta mer än nån minut att dra hem det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag har en nyckel för Win 7 Professional N, och den nyckeln fungerade inte på Win 7 Professional iallafall.

Win 7 N-licens = Win 7 N-installation, är min erfarenhet.

Ok, det är möjligt att det fungerar för mig för att jag har volymlicens och tillhörande media. Får hoppas att TS hittar hjälp från någon med erfarenhet från en vanlig retail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Jag har en nyckel för Win 7 Professional N, och den nyckeln fungerade inte på Win 7 Professional iallafall.

Win 7 N-licens = Win 7 N-installation, är min erfarenhet.

Men Win 7 N är inte samma sak som vanliga Win 7 så det är ganska självklart.

TS: Testa!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Lång historia (gå ner för själva frågan):

För en herrans massa år sedan gick det ju att få tag på WIndows 7 via MSDNAA för ca 100kr med studentkort. Gjorde detta och fick 2 licenser+iso filer, 32 och 64 bit.

Har nu börjat på högskolan och fått tillgång till MSDNAA igen och har fått en 64 bitars licens till Windows 7 servicepack 1. Iso har jag också fått, men har inget internet nu, bara skete mobilt så ladda ned 4gb lär ta 2 veckor.

Har fortfarande mina gamla brända skivor med Windows 7 iso ursprungligen från MSDNAA.

Frågan Skulle det gå att installera med de här gamla skivorna och använda den nya nyckeln eller är jag illa tvungen att ta hem den nya?

EDIT Såg nu at den nya versionen jag fått är en N version, vad det nu innebär.

Om jag inte minns fel, så är N-versionen utan webläsare.
Kan ha fel där, men tror det var så.

Du har inte kvar nycklarna till dina gamla MSDNAA?
Finns det någon kompis du kan hämta hem de nya ISO-filerna hos?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Frågan Skulle det gå att installera med de här gamla skivorna och använda den nya nyckeln eller är jag illa tvungen att ta hem den nya?

EDIT Såg nu at den nya versionen jag fått är en N version, vad det nu innebär.

Win 7 Pro kommer inte att fungera med en N-nyckel och vice versa.

Skrivet av Thomaseron:

Om jag inte minns fel, så är N-versionen utan webläsare.
Kan ha fel där, men tror det var så.

Det är E-versionen som inte inkluderade webbläsare. Fast den iso kan man inte få tag på längre. N-versionen inkluderar inte Windows Media Player.

Permalänk
Medlem

Dammit med, får väl bli att dra hem den då med 50-100kb/s....

Är en distanskurs, så blir lite problem att ta sig dit.

Permalänk
Rekordmedlem

50 kbit du skämtar ? Sitter du med uppringt 56kbps modem eller ?
Kan du inte hälsa på nån med snabbare uppkoppling om du inte har nått vettigt själv ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Inte för att det hjälper TS, men nån annan kanske har nytta av det: jag loggade in på MS volymlicenssida och kollade. ALLA volymversioner av Windows 7, både Professional och Enterprise med eller utan N och K och oavsett SP-nivå använder samma nyckel.