Permalänk
Medlem

blåa "fläckar" på skärmen?

Hej, köpte i princip en helt ny dator för några månader sedan. Dock så har jag stött på ett litet problem.
min skärm visar ibland blåa "fläckar" och blir ibland sjukt trög. ibland börjar skärmen också flimra eller liknande, ibland så mycket så att datorn hänger sig. Jag har bytt ut istort sett varje komponent en i taget, och den enda som hjälper är om jag byter ut grafikkortet till mitt gamla, Då fungerar allt prima!
Jag skickade då tillbaka grafikkortet som jag hade köpt för en felsökning. Enligt dom är det inget fel på grafikkortet utan något annat.

Vad kan det vara isf? Jag är säker på att det inte är något fel på mina andra komponenter då allt funkar helt perfekt utan mitt 780GTX. Kan det vara någon mjukvara kanske?

Specs:
MSI Z87-S02 INET EDITION ATX
Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell)
Cooler Master Storm Trooper, Svart
Samsung DVD±RW 24X DL Svart inkl. utbytbar front
Fraktfritt Sweclockers 0 kr 1 st 0 kr
MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming-series

Permalänk
Medlem

Låter som du får artefakter, det brukar främst ha med grafikkortet att göra, men kan också ha med moderkortet att göra. Hade ett GTX 580 ifrån Asus en platinum modell som fick artefakter, när jag förklarade att felet för inet så gjorde de tester med PC mark och verifierade problemet på det hållet.

Du kan prova med att se till att BIOS är senaste version, att du kör senaste drivrutiner till grafikkortet (som inte är beta), kontrollera temperaturen när du gör lite stresstester med t.ex MSI Kombustor.

Visa signatur