Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

bf4 DirectX kraschar

hej. jag köpte nyligen bf4 och installerade det på min nya data. jag har ett 780 med DirectX 11. och alla drivrutiner är uppdaterade. men spelt kraschar konstant det står något om DirectX. jag har läst lite på olika forum nu och det verkar som att problemet ligger i Windows 8.1. ligger det i Windows eller är det fel på spelet? jag hade ett liknande problem med assassin's creed 4 /black flag efter att jag om installerade Windows pga att jag hade fått ett virus som va irriterande. så jag installerade om allt och efter det har inte assassin's creed 4 funkat. det blir samma symtom där som i bf4 något om DirectX inte funkar. ska jag installera en äldre DirectX utlaga eller vad ska jag göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2009

Antar att du redan testat ett flertal olika drivrutiner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

nä inte ännu. du tror inte att det kan vara så att bf4 inte är anpassat för Windows 8.1 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Malte_G24:

nä inte ännu. du tror inte att det kan vara så att bf4 inte är anpassat för Windows 8.1 ?

Win 8.1 ska ge mer prestanda än Win 7.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Malte_G24:

hej. jag köpte nyligen bf4 och installerade det på min nya data. jag har ett 780 med DirectX 11. och alla drivrutiner är uppdaterade. men spelt kraschar konstant det står något om DirectX. jag har läst lite på olika forum nu och det verkar som att problemet ligger i Windows 8.1. ligger det i Windows eller är det fel på spelet? jag hade ett liknande problem med assassin's creed 4 /black flag efter att jag om installerade Windows pga att jag hade fått ett virus som va irriterande. så jag installerade om allt och efter det har inte assassin's creed 4 funkat. det blir samma symtom där som i bf4 något om DirectX inte funkar. ska jag installera en äldre DirectX utlaga eller vad ska jag göra?

Avinstallera GeForce experience, det kan hjälpa. Brukar vara en funktion som möjliggör streaming till nvidia shield som är boven. Det kan mycket väl hjälpa. Rekommenderar clean install och välj endast drivisar, skit i 3d vision och allt annat.
Andra har löst det genom att inte köra fullscreen.

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Tack för eran hjälp men jag har hittat boven nu. tro det eller ej men det var Skype ganska komiskt. och det vart lite bättre som du sa med nvidia saken det är bara att skita i att optimera spelet. ;P