Ny dator vad händer med Windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arboga
Registrerad
Dec 2010

Ny dator vad händer med Windows?

Hej!
Jag ska precis till att beställa ny dator men kom på att jag kanske ska köpa nytt os, men jag har redan äkta windows och produktnyckel till den här datorn måste jag köpa nytt eller kan jag återanvända det?

tack på förhand

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jan 2010

Kom Windows förinstallerat på datorn eller har du köpt en licens? Med licens är det absolut inte problem att flytta den, bara ringa Microsoft och aktivera över telefon.

Vill inte vara dryg på något sätt, men med en enkel sökning hade du nog hittat grymma förklaringar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av smileZ:

Hej!
Jag ska precis till att beställa ny dator men kom på att jag kanske ska köpa nytt os, men jag har redan äkta windows och produktnyckel till den här datorn måste jag köpa nytt eller kan jag återanvända det?

tack på förhand

Om du avinstallerar det från den gamla datorn, så kan du använda samma produktnyckel till den nya.
Har själv gjort så flera gånger.

Dator: DAN Cases A4-SFX * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * MSI Radeon RX 480 Gaming X 8GB * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: BenQ XL2720T