Kompletts Battlefield 4 Edition PC, låg FPS.....

Permalänk
Medlem

Kompletts Battlefield 4 Edition PC, låg FPS.....

Tjenare, köpte nyligen Kompletts BF4 Edition PC som är byggd för att passa bf4 "perfekt" i 1080p.

Specs på datorn:
AMD FX-6350 6x 3,9 - 4,2GHz
Sapphire Radeon R9 280X Dual-X 3GB
8GB Corsair 1600MHz
Gigabyte AM3+ 970A-DS3P
Corsair CX 600M, 600W

Sedan jag köpte den har jag alltid haft låg FPS i BF4, ACBF och i WoW (De enda spelen jag spelar atm)
I BF4 på Ultra ligger jag runt 38-60 fps, High lite högre, fast jag droppar fortfarande ner runt 30-40fps. När jag kör på Low så sjunker det fortfarande ner till 40 fps och det händer ofta och inte bara när jag kollar åt speciella håll på banan.
I ACBF ligger jag oftast runt 30-40fps. 30-60 med allt på low. En kompis till mig har nästan lika spec som mig fast en FX-8320 och ett Radeon HD 7850 på 2GB som är UNDER rekommenderade specs, och han ligger ALLTID över 60fps på medium/high i BF4. Det enda spelet jag fått mer FPS än han i är CS:GO och Tomb Raider. Hans FPS är mycket mer stabil än min.

När jag kollar på Youtube videos med R9 280X så ligger alla stabilt 70-80 FPS på ULTRA i BF4. Läser andra threads på andra forums där folk med samma grafikkort som mig säger att deras grafikkort fungerar utmärkt och dom droppar aldrig ner under 60 i BF4 på High/Ultra. Har också sett folk med sämre specs än mig som kör spelet mycket bättre.

Det står också på Kompletts hemsida att datorn ska fungera utmärkt i 1080p upplösning, vilket min INTE gör. Har någon annan samma problem som mig? Eller vet någon kanske vad som kan vara fel? Känns så jävla surt att betala för en dator som presterar kasst. Har de senaste drivrutinerna för grafikkortet, har senaste BIOS versionen.
Hjälp please.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kritax:

Sedan jag köpte den har jag alltid haft låg FPS i BF4, ACBF och i WoW (De enda spelen jag spelar atm)
I BF4 på Ultra ligger jag runt 38-60 fps, High lite högre, fast jag droppar fortfarande ner runt 30-40fps. När jag kör på Low så sjunker det fortfarande ner till 40 fps och det händer ofta och inte bara när jag kollar åt speciella håll på banan.
I ACBF ligger jag oftast runt 30-40fps. 30-60 med allt på low. En kompis till mig har nästan lika spec som mig fast en FX-8320 och ett Radeon HD 7850 på 2GB som är UNDER rekommenderade specs, och han ligger ALLTID över 60fps på medium/high i BF4. Det enda spelet jag fått mer FPS än han i är CS:GO och Tomb Raider. Hans FPS är mycket mer stabil än min.

När jag kollar på Youtube videos med R9 280X så ligger alla stabilt 70-80 FPS på ULTRA i BF4. Läser andra threads på andra forums där folk med samma grafikkort som mig säger att deras grafikkort fungerar utmärkt och dom droppar aldrig ner under 60 i BF4 på High/Ultra. Har också sett folk med sämre specs än mig som kör spelet mycket bättre.

Enligt SweC's test av olika grafikkort i BF4 så kan fps'en droppa ner till 45 med ett 280X i Ultra. Medelfps'en ligger på 64. Du jämför friskt mellan olika inställningar och spec's och det är klart att fps'en varierar kraftigt då. Ska ni jämföra fps måste ni se till att ni har exakt samma inställningar.

Att det fortfarande droppar till 40 även på Low tror jag har att göra med att din processor är för klen. När du sänker grafikinställningarna så ökar belastningen på processorn vilket gör att den inte hänger med alls.

Det som är positivt är att din konfiguration förmodligen kommer att tjäna en hel del på Mantle när nu AMD behagar släppa det till 280X.

När det gäller WoW så är det generellt sett väldigt processorkrävande och dåligt optimerat. Dessutom brukar det sägas fungera bättre på Nvidias grafikkort.

Skrivet av Kritax:

Det står också på Kompletts hemsida att datorn ska fungera utmärkt i 1080p upplösning, vilket min INTE gör. Har någon annan samma problem som mig? Eller vet någon kanske vad som kan vara fel?

Det beror ju lite på vad man menar och vad de faktiskt har utlovat. Tycker man att fungera utmärkt i 1080p upplösning innebär att man har minst 60fps hela tiden i BF4 så håller det så klart inte, men har de lovat det? Jag tycker att datorn presterar ungefär som förväntat. Sedan kan man alltid tycka att man kunde fått mer prestanda för de pengar man har spenderat, men det är en annan sak.

Kort och gott så är det ju inte precis något monster till dator som du har köpt samtidigt spelar du spel som av olika anledningar är väldigt krävande. Du skulle frågat här innan du slog till.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inaktiv

Du får nog köra på medium för en bra upplevelse. Även om du kör på HIGH kan det nog trilla ner under 60 FPS ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Att det fortfarande droppar till 40 även på Low tror jag har att göra med att din processor är för klen. När du sänker grafikinställningarna så ökar belastningen på processorn vilket gör att den inte hänger med alls.

Låter rimligt att det är processorn som är lite för klen för bf4, för när jag kör Singleplayer så kan jag köra på Ultra med en mycket mer stadig fps än i Multiplayer.

Citat:

Det som är positivt är att din konfiguration förmodligen kommer att tjäna en hel del på Mantle när nu AMD behagar släppa det till 280X.

Mjo får väl hoppas att jag får bättre FPS när Mantle släpps för mitt grafikkort, så tråkigt när jag till och med droppar ner runt 40fps på Low. Får hoppas att det är processorn som är för klen och att det inte är någon hårdvara som är defekt.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du får nog köra på medium för en bra upplevelse. Även om du kör på HIGH kan det nog trilla ner under 60 FPS ibland.

Det spelar ingen roll om jag kör på Low-Medium-High-Ultra, min FPS sjunker fortfarande ner runt 40 fps, riktigt jävla irriterande.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Medlem

Det fula är att de videos jag sett med folk som ligger över 60fps konstant med samma grafikkort som mig, alla dom har en Intel i5 processor, är AMD's processorer verkligen så jävla kassa att dom flaskhalsar så lätt? Trodde ju att en 6 kärnig 4,2Ghz processor skulle klara BF4 utan några problem...

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kritax:

Det fula är att de videos jag sett med folk som ligger över 60fps konstant med samma grafikkort som mig, alla dom har en Intel i5 processor, är AMD's processorer verkligen så jävla kassa att dom flaskhalsar så lätt? Trodde ju att en 6 kärnig 4,2Ghz processor skulle klara BF4 utan några problem...

Tyvärr är det precis så.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kritax:

Det fula är att de videos jag sett med folk som ligger över 60fps konstant med samma grafikkort som mig, alla dom har en Intel i5 processor, är AMD's processorer verkligen så jävla kassa att dom flaskhalsar så lätt? Trodde ju att en 6 kärnig 4,2Ghz processor skulle klara BF4 utan några problem...

Det enkla svaret är ja, nyare ,typ sandy bride och framåt, Intel processorer är rätt mycket bättre än vad AMD har att komma med i spel (och det mesta annat).

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kritax:

Det fula är att de videos jag sett med folk som ligger över 60fps konstant med samma grafikkort som mig, alla dom har en Intel i5 processor, är AMD's processorer verkligen så jävla kassa att dom flaskhalsar så lätt? Trodde ju att en 6 kärnig 4,2Ghz processor skulle klara BF4 utan några problem...

Det är väl snarare så att i5 processorer kostar rätt mycket mer än vad din prolle gör, en 6350 är väl rätt långt ifrån topklass vad gäller processorer? Fixar du en 8350 istället så borde du se markanta förbättringar.

Permalänk
Medlem

Får väl ta och uppgradera till en 8350 då, eller vänta till Mantle kommer så får vi se hur det blir.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kritax:

Får väl ta och uppgradera till en 8350 då, eller vänta till Mantle kommer så får vi se hur det blir.

Om du kontaktar Komplett och säger att du vill upgradera processorn så kanske du kan lämna tillbaka den gamla och lägga till mellanskillnaden för att få en i5 4670k istället? Om du endast testkört processorn vill säga. Du kan ju även påpeka att datorn/processorn inte uppnår prestandan som Komplett angav vid säljtillfället. Kan vara värt att försöka iaf

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SugarRay:

Om du kontaktar Komplett och säger att du vill upgradera processorn så kanske du kan lämna tillbaka den gamla och lägga till mellanskillnaden för att få en i5 4670k istället? Om du endast testkört processorn vill säga. Du kan ju även påpeka att datorn/processorn inte uppnår prestandan som Komplett angav vid säljtillfället. Kan vara värt att försöka iaf

Då blir det ju ett nytt moderkort också, då drar nog kostnaden iväg en bit. Antar att han köpte den datorn han gjorde för att den är förhållandevis billig.

Permalänk
Medlem

Hur mycket ska man tro på vad benchmarks säger? Har suttit och diskuterat med en kompis som säger att man inte alls ska tro på benchmarks och att t.ex en Intel processor som på papper ska vara bättre än en AMD processor kanske inte alls är bättre utan tvärtom. Är det verkligen så? Låter ej troligt då benchmarks är testresultat gjorda av flera hundra människor och på så sätt få ut det mest exakta resultatet.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Skrivet av Kritax:

Hur mycket ska man tro på vad benchmarks säger? Har suttit och diskuterat med en kompis som säger att man inte alls ska tro på benchmarks och att t.ex en Intel processor som på papper ska vara bättre än en AMD processor kanske inte alls är bättre utan tvärtom. Är det verkligen så? Låter ej troligt då benchmarks är testresultat gjorda av flera hundra människor och på så sätt få ut det mest exakta resultatet.

Du kan ju skicka denna länk och be honom söka lite på saken lite här och där sen kan du berätta vad han sa!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kritax:

Hur mycket ska man tro på vad benchmarks säger? Har suttit och diskuterat med en kompis som säger att man inte alls ska tro på benchmarks och att t.ex en Intel processor som på papper ska vara bättre än en AMD processor kanske inte alls är bättre utan tvärtom. Är det verkligen så? Låter ej troligt då benchmarks är testresultat gjorda av flera hundra människor och på så sätt få ut det mest exakta resultatet.

Eh!? De benchmarks som jag hänvisat till här är verklig fps i spel. Visst kan man få andra siffror beroende på tex vad man gör i spelet, men det är så nära man kan komma. Sedan finns det så klart syntetiska benchmarks som tex 3D Mark, och de ska man nog ta med en viss nypa salt. Jag skulle säga att den största nyttan med syntetiska benchmarks är för att se om man får ut allt ur sin dator. Genom att jämföra med andra datorer med exakt samma setup kan man se om man får ut all potentiell kraft som bör finnas i maskinen.

Det låter snarast som att din kompis sitter med en AMD-processor och vill få det till att den är den bästa på marknaden. Intel har ett ganska stort försprång just nu. De har betydligt högre IPC, vilket är ett mått på hur mycket en kärna får gjort per MHz, än AMD's varianter. AMD ger å andra sidan ofta mycket värde för pengarna. Särskilt i applikationer som kan använda alla kärnorna i processorn på ett bra sätt. Tyvärr gäller detta inte de flesta spel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Eh!? De benchmarks som jag hänvisat till här är verklig fps i spel. Visst kan man få andra siffror beroende på tex vad man gör i spelet, men det är så nära man kan komma. Sedan finns det så klart syntetiska benchmarks som tex 3D Mark, och de ska man nog ta med en viss nypa salt. Jag skulle säga att den största nyttan med syntetiska benchmarks är för att se om man får ut allt ur sin dator. Genom att jämföra med andra datorer med exakt samma setup kan man se om man får ut all potentiell kraft som bör finnas i maskinen.

Det låter snarast som att din kompis sitter med en AMD-processor och vill få det till att den är den bästa på marknaden. Intel har ett ganska stort försprång just nu. De har betydligt högre IPC, vilket är ett mått på hur mycket en kärna får gjort per MHz, än AMD's varianter. AMD ger å andra sidan ofta mycket värde för pengarna. Särskilt i applikationer som kan använda alla kärnorna i processorn på ett bra sätt. Tyvärr gäller detta inte de flesta spel.

Tack, då var det som jag trodde

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite på olika forums nu och 10/10 säger att en FX-6350 inte bottleneckar ett 280X, till och med ett 290X i BF4 på high/ultra. Kan det vara min processor som är ett måndags exemplar? Eftersom jag sjunker ner runt 30-40fps med min, som den inte ska göra enligt dom.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kritax:

Har kollat runt lite på olika forums nu och 10/10 säger att en FX-6350 inte bottleneckar ett 280X, till och med ett 290X i BF4 på high/ultra. Kan det vara min processor som är ett måndags exemplar? Eftersom jag sjunker ner runt 30-40fps med min, som den inte ska göra enligt dom.

Nu kan det ju ha kommit någon patch som förbättrar saker och ting sedan SweClockers testade BF4, men om du kollar grafen som jag länkade in så ser du direkt att även en oklockad FX-8350 är för klen för ett 290X. Din FX-6350 är 20% långsammare. I syntetiska benchmark är FX-6350 ungefär mitt emellan FX-8350 och i3-3220, så jag skulle säga lägsta fps ca 40 och medel 55 - 60 någonstans vilket jag tycker är precis vad du beskriver i din originalpost.

När det gäller CPU och spel så är CPU'ns arbetsmängd kopplad till din fps. Så är det cpu'n som begränsar din fps så kommer fps'en inte att ökna nämnvärt även om du sänker inställningarna. Även detta är helt i linje med hur du beskriver problemet.

Om du vill kolla om din dator funkar som den ska så kör 3D Mark och jämför med andra datorer i deras databas som har samma komponenter. Du ser direkt om du ligger långt under vad andra får. Annars är det enda du kan göra att klocka din processor eller byta den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Om du vill kolla om din dator funkar som den ska så kör 3D Mark och jämför med andra datorer i deras databas som har samma komponenter. Du ser direkt om du ligger långt under vad andra får. Annars är det enda du kan göra att klocka din processor eller byta den.

Ok ska testa 3D mark. Laddar ner någon gratis version av det, vet dock ej hur man ska göra, får väl se när jag tankat ner det. Men tror du inte att min FPS kommer öka med Mantle? Eftersom low end CPU's får sky high fps increase med Mantle enligt AMD's tester, det var någon sämre AMD processor med ett 260/270X kort som fick runt 30% bättre perfomance.

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kritax:

Ok ska testa 3D mark. Laddar ner någon gratis version av det, vet dock ej hur man ska göra, får väl se när jag tankat ner det. Men tror du inte att min FPS kommer öka med Mantle? Eftersom low end CPU's får sky high fps increase med Mantle enligt AMD's tester, det var någon sämre AMD processor med ett 260/270X kort som fick runt 30% bättre perfomance.

Jo, Mantle kommer nog att ge en boost i och med att det är designat för att minska belastningen på processorn. Men jag tror att du ska ta alla siffror som du sett med en stor nypa salt. Sedan så är ju inte 280X ett kort som kommer att ha stöd från början, så bered dig på att vänta.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kritax:

I BF4 på Ultra ligger jag runt 38-60 fps, High lite högre, fast jag droppar fortfarande ner runt 30-40fps. När jag kör på Low så sjunker det fortfarande ner till 40 fps och det händer ofta och inte bara när jag kollar åt speciella håll på banan.
I ACBF ligger jag oftast runt 30-40fps. 30-60 med allt på low. En kompis till mig har nästan lika spec som mig fast en FX-8320 och ett Radeon HD 7850 på 2GB som är UNDER rekommenderade specs, och han ligger ALLTID över 60fps på medium/high i BF4. Det enda spelet jag fått mer FPS än han i är CS:GO och Tomb Raider. Hans FPS är mycket mer stabil än min.

När jag kollar på Youtube videos med R9 280X så ligger alla stabilt 70-80 FPS på ULTRA i BF4. Läser andra threads på andra forums där folk med samma grafikkort som mig säger att deras grafikkort fungerar utmärkt och dom droppar aldrig ner under 60 i BF4 på High/Ultra. Har också sett folk med sämre specs än mig som kör spelet mycket bättre.

Din cpu är rätt dålig. Dom andra som får bättre resultat med det grafikkortet har antagligen bättre cpu's, som din kompis. en 8350 droppar ju ned till 58 fps i sweclockers test och du har en sämre.

Skrivet av Kritax:

Det fula är att de videos jag sett med folk som ligger över 60fps konstant med samma grafikkort som mig, alla dom har en Intel i5 processor, är AMD's processorer verkligen så jävla kassa att dom flaskhalsar så lätt? Trodde ju att en 6 kärnig 4,2Ghz processor skulle klara BF4 utan några problem...

amd's processorer är löjligt dåliga i bf4.

Skrivet av Kritax:

Hur mycket ska man tro på vad benchmarks säger? Har suttit och diskuterat med en kompis som säger att man inte alls ska tro på benchmarks och att t.ex en Intel processor som på papper ska vara bättre än en AMD processor kanske inte alls är bättre utan tvärtom. Är det verkligen så? Låter ej troligt då benchmarks är testresultat gjorda av flera hundra människor och på så sätt få ut det mest exakta resultatet.

Men han babblar ju om syntetiska tester, det vi pratar om är faktiska fps-mätningar från riktigt spelande.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Okej, körde 3Dmark nu och fick ett resultat som var 69% bättre än alla andra, men det var endå under "High end PC's". Sparade inte resultaten men resultatet i Firestrike såg rätt så dåligt ut. Som jag förstod så var det 14 andra test med samma system och resultat som mig medans 107 andra hade MYCKET bättre resultat än mig. Borde jag oroa mig?

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Medlem

*Update*
Laddat ner 14.1 drivrutinen nu med Mantle och ligger konstant över 60 fps på Ultra =D

Visa signatur

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kritax:

Okej, körde 3Dmark nu och fick ett resultat som var 69% bättre än alla andra, men det var endå under "High end PC's". Sparade inte resultaten men resultatet i Firestrike såg rätt så dåligt ut. Som jag förstod så var det 14 andra test med samma system och resultat som mig medans 107 andra hade MYCKET bättre resultat än mig. Borde jag oroa mig?

Har du sökt efter resultat på deras sida och jämfört eller vad har du gjort? Du måste se till att jämföra med exakt samma config.

Skrivet av Kritax:

*Update*
Laddat ner 14.1 drivrutinen nu med Mantle och ligger konstant över 60 fps på Ultra =D

Jamen vad bra att du ser en boost med Mantle. Hoppas att den håller i sig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Du kan ju överclocka processorn också!:D Köp en evo 212 eller något så drar du lätt upp den i typ 4.5 ghz