gigabyte geforce gtx 690 gv-n690d5-4gd-b

Permalänk

gigabyte geforce gtx 690 gv-n690d5-4gd-b

Hej,

Jag har ett gigabyte geforce gtx 690 gv-n690d5-4gd-b som jag köpte för ca 8700 kr för ungefär 6 månader sedan för att kunna se film och spela i hög upplösning på min 80" tummare. Men nu har jag fått praktikplats på en advokatbyrå utomlands så kommer endast ta med mig min Azus ultrabook i7 som det ser ut nu. Praktiken kommer att vara i minst 6 månader. Så tänkte fråga er, är det bättre att sälja kortet nu? Än att låta det stå och samla damm i min lägenhet här i Sverige? Dessutom har jag knappt tid att varken titta på (3d) filmer eller spela numera ändå.

Så frågan är, värt att sälja? Och vad bör priset ligga på? Det är iprincip nyskick med 2 år och 6 månaders garanti kvar, aldrig varit klockad eller överhettat (mest kollat 3d film), kvitto och allt finns. Men har ingen koll på andrahands marknaden.

Med vänlig hälsning,
Amanda

Permalänk

GTX 690 är det fortaste kortet, eller iaf tät på det fortaste, ute just nu, så jag skulle sälga innan GTX 790/GTX 8xx kommar ut, sen kan du köpa nytt om du skall använda sånt igen

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem

Angående om du borde sälja nu, så är det väl alltid bättre att sälja tidigare ? Angående priset idag skulle jag säga kanske mellan 3500-4500:-.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Om du har bestämt dig för att sälja det så är det självklart bättre att göra det nu än om 6 månader.
Skulle lägga mig runt 4k för det kortet idag. Samtidigt kommer det ju fungera bra för det du gör även om 6 månader så det är ju upp till att avgöra om det är värt det eller inte.

Lycka till med praktiken! /Linus

Permalänk

Hej igen,

Tack för snabba svar Tror det lutar mot att jag säljer det, har även ett par nya riktigt bra 3d glasögon för 1600 kr som passar perfekt till kortet. Synd att andrahands-marknaden var så illa. Spenderade runt 40.000 kr på min anläggning för 6 mån sedan, det mesta gick till grafikkortet och ljudet. Den stationära datorn kommer jag behålla som en cloud-dator/ server hemma i Sverige att spara ner mina filer på i säkert förvar när jag är utomlands. Har ett helt okej GPU som reserv för att göra datorn fullt funktionabel.

Ser nu att man inte får annonsera här förens man vart medlem i 3 månader, och blocket är nog ingen höjdare för denhär typen av varor. Någon som har tips på vart man skulle kunna sälja kortet samt glasögonen?

/Amanda

Permalänk
Skrivet av AmandaViberg:

Hej igen,

Tack för snabba svar Tror det lutar mot att jag säljer det, har även ett par nya riktigt bra 3d glasögon för 1600 kr som passar perfekt till kortet. Synd att andrahands-marknaden var så illa. Spenderade runt 40.000 kr på min anläggning för 6 mån sedan, det mesta gick till grafikkortet och ljudet. Den stationära datorn kommer jag behålla som en cloud-dator/ server hemma i Sverige att spara ner mina filer på i säkert förvar när jag är utomlands. Har ett helt okej GPU som reserv för att göra datorn fullt funktionabel.

Ser nu att man inte får annonsera här förens man vart medlem i 3 månader, och blocket är nog ingen höjdare för denhär typen av varor. Någon som har tips på vart man skulle kunna sälja kortet samt glasögonen?

/Amanda

Tror det kan bli svårt att hitta en köpare åt 3D vision, tyvärr, jag har det själv, men det finns inte många som faktisk vill ha det, de tror det inte funkar bra eller liknande (även om det funkar jätte bra i några spel), dem är inte värdlösa men tror inte du skal räkna med att få jätte mycke för detta. Kanske sälga det som paket för 4k-4.5k.

Känner ingen andra ställen där du kan sälga i Sverige, finns några sites i Danmark, men om du bor i Kalmar då kan det nog bli problematisk ändå :).

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk

Daaaamn! 8700kr för ett Gtx 690 ?!?!?!?!?!??!??