Få tangentbordet att registrera mer än ett knapptryck samtidigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Få tangentbordet att registrera mer än ett knapptryck samtidigt

Hej!

Ifall jag håller inne t.ex 'j' så ser det ut såhär:

jjjjjjjjjjjjjjjjjj

trycker jag sedan in '3' samtidigt så kommer det se ut såhär:

jjjjjjjjjj3333333

Har jag keybindat t.ex '3' till musen och håller in 'j' och sedan '3' nu ser det utsåhär:

jjjjjj3jjjjjjjj3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3j3 j3j3j3j

---------------------------

Hur kan jag få detta beteende från enbart mitt tangentbord? Det gör så att min spel gubbe stannar upp lite varje gång jag byter mellan knapparna vilket inte är en fördel!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Maj 2012

testat med annat tangentbord?

Chassie: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair GS800 MoBo: ASUS Sabertooth P67 CPU: Intel Core i5 2500K Mem: 16GB Corsair VengeanceLP 1600MHz GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H70Core

SSD/HDD: Corsair Force 3 SSD 120GB (System) / MX100 512GB (Lagring/Spel) 1TB WD (Backup)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Har du ett tangentbord som tillåter anti-ghosting? Finns ju visserligen inte så många tangentbord som inte har det längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jaa, har testat med en steelseries och en corsair. Men antar att detta beteende är standard?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Fisken123:

Jaa, har testat med en steelseries och en corsair. Men antar att detta beteende är standard?

Det krävs annan hårdvara i tangentbordet för att få den att registrera flera knappar samtidigt. Finns vissa finare tangentbord som har den funktionen. Dock har alla tangentbord med ps/2 kontakt denna funktion

Skickades från m.sweclockers.com

HTPC - Mac Mini Mid 2011
Ljud- Pionner VSX-417, Dynavoice F-6, Dnavoice C-4, Dynavoice S-4
UnRaid 6 Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 8GB RAM, 9TB HDD + 120GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Xiaomi Redmi Note 3 Pro, Teclast x98 3G 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Corsairen är denhär:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141887-c...

Den måste väll ha den hårdvaran för att kunna göra det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Fisken123:

Corsairen är denhär:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141887-c...

Den måste väll ha den hårdvaran för att kunna göra det?

"Full key matrix anti-ghosting"

Ja det bör gå. Jag är dock inte helt säker på att det visar sig genom att enbart hålla in ett flertal knappar i en textruta om det är det du vill åt. Du kan ju pröva någonting så enkelt som att springa(w), hoppa(space) och strafea(q/e) samtidigt i något spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Precis. Spelet är Tibia. Så vill kunna gå med piltangenterna samtidigt som jag kan trycka spellsen som är bindade på F1-F12. Så istället för att behöva spam trycka piltangent hållet jag vill röra mig åt och trycka spellen för att inte stanna upp lite så hade det varit mycket skönare och bättre att bara behöva hålla inne och trycka på valfri SPELL utan att 'contra' med att spam trycka piltangenten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

1. Hold both shift buttons (left and right).
2. Type in the following sentence.. "The quick brown fox jumps over the lazy dog"

Får du med varje bokstav och mellanslag så har du ett tangentbord som har anti-ghosting(full n-key rollover).

Men att du ska kunna skriva två tecken samtidigt tror jag inte är möjligt?

Chassi: Fractal Design Mini C, Kylning: Noctua NH-D15S, PSU: EVGA SN G2 750W,
CPU: Intel 4690K @ 4,5Ghz, GPU: Palit GTX 1080 Jetstream @ 2050/5600,
RAM: G.Skill Ares/Ballistix Sport 32GB 1600Mhz, MOBO: ASUS Z97M-PLUS,
SSD:
Samsung 840 PRO 256GB, SDD2: Samsung EVO 850 250GB,
Övrigt: Ducky Shine3 TKL, Roccat Kone Pure, 1x Asus PG279Q, 1x DELL U2515H, ModMic, Audio-Technica ATH-M50x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Det funkar ju med ena tangenten på tangentbordet och om den andra är på musen, men inte om båda är på tangentbordet. Så det är omöjligt?