Windows 8.1 - ljudet för ny hårdvara hittad spelas frekvent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Jun 2007

Windows 8.1 - ljudet för ny hårdvara hittad spelas frekvent

Lite svårt att beskriva felet för jag vet inte exakt vad det är.

Effekten av felet är att ljudet som jag förknippar med att ny hårdvara hittad (inte hundra på att det är samma ljud) spelas upp oregelbundet men frekvent. Ibland spelas det upp 10ggr på en minut, ibland med timmars mellanrum.

Jag hade tidigare mitt tangentbord och mus kopplad via USB till baksidan av datorn. I samband med ljudet så hängde sig dessa portar så att både mus och tangentbordet låstes. Jag har dem nu inpluggade på framsidan av chassit och där är det inget problem med dem.

När ljudet kommer så laggar muspekaren till lite.

Jag ser inget konstigt i Aktivitetsfältet nere i högra hörnet.

Problemet kan ha börjat antingen när jag uppgraderade från win8 till win8.1 eller i samband med uppdatering av nya drivrutiner till grafikkortet. Jag tror dock mer troligtvis win8.1.

Någon som vet vad mitt problem är och vad det beror på? Lösning?

Hade gärna sluppit att blåsa datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Glapp i sladden till musen. Inte nödvändigtvis kontakten, istället där sladden går ut från musen. Har lagat hur många möss som helst genom att kapa en decimeter av sladden.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Jun 2007

Det verkar som du har rätt, om jag drar och vickar på sladden så triggar det ljudet.

Tack för snabb hjälp