dålig ljudupptagning med asus maximus vi hero

Permalänk
Medlem

dålig ljudupptagning med asus maximus vi hero

Hej,

Byggde en ny rigg igår och allt fungerar som det ska förutom att när jag pratar över skype eller provar att spela in från qpad qh-90 mikrofonen låter jag mindre än om jag skulle viska. Enda sättet att få det hörbart är med högsta microphone boost och då bara brusar det istället.

Helt ren installation och inget fel på mikrofonen på headsetet, har provat på gamla datorn Och på både främre och bakre uttagen (på nya alltså).

Det verkar ha hänt flera på asus republic of gamers forum men ingen lösning finns. Jag har provat drivrutinerna från asus inkl beta drivrutinerna de la ut någon dag sedan, drivisar från realtek och även provat med de som windows tar automatiskt men inget.

Vänder mig hit nu, någon som har någon aning om vad man kan göra?

Ironiskt att ljudet är en av säljpunkterna för mobon.

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Humm misstänker att jag har samma problem med mitt. Iaf i teamspeak, men jag hörde knappt min polare där heller så jag lade ingen vikt vid det. Väldigt sällan jag använder micen. Vore kul om det kom en lösning

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro