Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Kylning | H80i

Hej, jag har en H80i. Om jag skulle kolla med mitt moderkorts program så har den 40-50 grader medans programmet med H80i (link) säger runt 25-35 grader. Då jag inte vet vilken man ska mest lita på så vill jag gärna kunna kolla upp det.

Finns det på något sätt jag kan kolla vilken temp min cpu har. Som är 90-100% rätt typ?

CPU: Intel i7-4790k 4,6 Ghz | Moderkort: Asus Formula VII Hero
Nätdel: Corsair RM 1000w Gold+ | GPU: GTX 780 Ti - SLI
CPU-Kylare: Fractal Design Kelvin S24 | Ram: Kingston 16 GB 2133 Mhz
Chassi: Obsidian 750D | Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Tror H80i har rätt. Moderkortet har inte så ''accurate'' termometer. Plus att H80i är en väldigt bra kylare såå tror 35 grader är rymligt

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Sizkest:

Hej, jag har en H80i. Om jag skulle kolla med mitt moderkorts program så har den 40-50 grader medans programmet med H80i (link) säger runt 25-35 grader. Då jag inte vet vilken man ska mest lita på så vill jag gärna kunna kolla upp det.

Finns det på något sätt jag kan kolla vilken temp min cpu har. Som är 90-100% rätt typ?

Så vitt som jag vet så kan inte H80i mäta coretemp (ganska omöjligt) utan det du ser är vattentemperaturen.

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Sizkest:

Rätta mig om jag har fel, men borde inte ditt program för moderkortet läsa temp-sensorerna inne i processorn? H80i borde i så fall läsa temperaturen på IHS:en/vattnet (vilket alltid kommer vara lägre)?

Serveransvarig för Skyttegrav/Geeks Gaming Spel- & Teamspeak- servrar. Se Geeks Gaming. Supervisor hos Skyttegrav.se.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Om ni kollar här vid.. Så står det ..

Ai Suite II; 55 Grader
Corsair LINK2; 40 Grader

Denna bild tog jag under ett CS&GO Game med Photoshop, lite multi-clients på tibia och sånt här.

Det jag fundera på är att ta bort Ai Suite II från datorn då jag den visa så höga grader och ibland så kommer det upp "CPU ABOVE"

CPU: Intel i7-4790k 4,6 Ghz | Moderkort: Asus Formula VII Hero
Nätdel: Corsair RM 1000w Gold+ | GPU: GTX 780 Ti - SLI
CPU-Kylare: Fractal Design Kelvin S24 | Ram: Kingston 16 GB 2133 Mhz
Chassi: Obsidian 750D | Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX