Musacceleration i Windows 8/8.1 samt diverse annan klagosång.

Permalänk
Avstängd

Musacceleration i Windows 8/8.1 samt diverse annan klagosång.

Hade acceleration redan innan jag uppgraderade till 8.1 ända sedan jag installerade Windows 8 på min nya dator. HUR FÅR MAN BORT DETTA?

När jag ändå har er på tråden, krångligt är det och det tar tid att vänja sig. Det som stör mig mest just nu när jag äntligen börjat lära mig hur allt det nya fungerar är att när jag ska öppna t.ex. ett spel öppnas automatiskt det gamla hederliga skrivbordet. Vad är poängen med att göra allt för att gå ifrån den gamla skrivbordslayouten om man ändå måste gå tillbaka dit så fort ett program ska öppnas?

I övrigt fattar jag inte varför jag ska behöva verifiera mitt konto typ 10st gånger, har skickat mess nu 3-4 gånger till min mobil för att få en kod, börjar misstänka att det blivit hackat?

Min upplevelse av Windows 8/8.1 är en så länge väldigt blandad, tycker allt det nya med appar är kul. Så jag gillar det nya Windows kan man säga men ogillar att det gamla hänger sig kvar. Ut med det gamla och in med det nya. Starttiden är ju inte att leka med heller, helt sjukt positivt, tar väl någon sekund kanske, skojar inte heller!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Control panel > Hardware and sound > Mouse > Pointer Options > Checka ur "enhance pointer precision"

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reflect:

Control panel > Hardware and sound > Mouse > Pointer Options > Checka ur "enhance pointer precision"

Jag har gjort det redan såklart.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jag har gjort det redan såklart.

Då är det nog något med din mus. Prova fixa nå drivrutiner för din mus och kolla efter alternativ.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reflect:

Då är det nog något med din mus. Prova fixa nå drivrutiner för din mus och kolla efter alternativ.

Vad har du för Windows? Sök på google om problem med just detta. Det är ett allmänt känt problem! MarkC löste tydligen problemet, det är inga problem längre.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

Vad är poängen med att göra allt för att gå ifrån den gamla skrivbordslayouten om man ändå måste gå tillbaka dit så fort ett program ska öppnas?

Jag tror att tanken var/är att gamla skrivbordsprogram ska fasas ut till fördel för de nya apparna. Det kommer givetvis ta många år men en dag kanske vi är där. Istället för att kapa bakåtkompatibiliteten helt har man gjort det möjligt att fortsätta starta de gamla skrivbordsprogrammen vilket leder till problematiken som du upplever. Hade man inte haft någon bakåtkompatibilitet så hade du troligtvis haft andra, större problem. Speciellt vid lanseringen då det inte fanns särskilt många appar.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Du måste inte använda gamla skrivbordet för att öppna spel/program.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

http://www.esreality.com/post/1846538/markc-windows-7-mouse-a...

Kör sjv cheese fix! du även ställa tillbaka till orginal oxå sen! testa cpl, cpl modified, lr synka med skärmen 60hz, 120hz dessvärre så är inte 144hz med!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

när jag ska öppna t.ex. ett spel öppnas automatiskt det gamla hederliga skrivbordet

Vad i allsin dar menar du?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

Vad i allsin dar menar du?

Han startar ett "skrivbordsspel" från startskärmen, då växlar den först till skrivbordet och öppnar programmet där.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Han startar ett "skrivbordsspel" från startskärmen, då växlar den först till skrivbordet och öppnar programmet där.

Det enda som händer är ju att startskärmen stängs när man startar nånting med den, inte att "skrivbordet växlas fram".

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Vad har du för Windows? Sök på google om problem med just detta. Det är ett allmänt känt problem! MarkC löste tydligen problemet, det är inga problem längre.

Har win 8.1. Vet att detta var ett känt problem ända till MS släppte just 8.1, har inte märkt något sedan så jag uppdaterade från 8 till 8.1 så jag antar att de fixade det då.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2