W8 installation på ny hårddisk.

Permalänk
Medlem

W8 installation på ny hårddisk.

Har en Dell XPS som hårddisken pajat på, ligger W8 X64 på den men har ingen återställnings skiva.
Har en W8 iso och undrar är det bara att starta en installation och den känner av licensnyckeln??

//kometen

Permalänk
Skrivet av Kometen:

Har en Dell XPS som hårddisken pajat på, ligger W8 X64 på den men har ingen återställnings skiva.
Har en W8 iso och undrar är det bara att starta en installation och den känner av licensnyckeln??

//kometen

Ska du installera på den trasiga hdd:n ?

Permalänk
Medlem

Självklart på en ny disk

Permalänk
Skrivet av Kometen:

Självklart på en ny disk

Är inte riktigt med här, ska du få fram licensnyckeln från en ny tom hdd ?
Nyckeln lär ju sitta i den trasig hdd:n, annars så kan den finnas i Bios enl vad jag läst andra skrivit.

Har en Dell XPS som hårddisken pajat på, ligger W8 X64 på den men har ingen återställnings skiva.
Har en W8 iso och undrar är det bara att starta en installation och den känner av licensnyckeln??

Försöker få mer info
Permalänk
Medlem

Har satt i en ny hårddisk och ska installera från skiva, men då ej licensnyckeln finns fysiskt utan i bios så undrar jag om installationen kommer att hämta licensinformationen från bios. Eller fungerar det på något annat sätt.

Permalänk
Skrivet av Kometen:

Har satt i en ny hårddisk och ska installera från skiva, men då ej licensnyckeln finns fysiskt utan i bios så undrar jag om installationen kommer att hämta licensinformationen från bios. Eller fungerar det på något annat sätt.

Såhär skriver Godspeed i en annan tråd:
Då kan du köra ett program som heter Produkey för att få ut licensen, det är ingen garanti men det har iallafall funkat fint för mig utom på märkeslaptops/stationära med windows 8 för på dem sitter nyckeln inbäddad i bios och det får man inte ut med produkey tyvärr

Håll tummarna för att dom riktiga proffsen hittar denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kometen:

Har satt i en ny hårddisk och ska installera från skiva, men då ej licensnyckeln finns fysiskt utan i bios så undrar jag om installationen kommer att hämta licensinformationen från bios. Eller fungerar det på något annat sätt.

Det är meningen att det ska fungera så. Om inte kontakta Dell.