Ta bort live inloggningen W8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Då har du installerat något helt fel för du har ju en ssd ser jag.Det skall gå hyfsat snabbt att starta med modern hårdvara,mitt system startar på max 30 sekunder rakt till skrivbordet:)
Och när du väl installerar windows så ska man alltid köra installationen med minimalt med kringutrustning för att minimera problem:)

-

Senaste jag läste var en artikel här på sweclockers som jag inte hittar nu men du skall visst kunna installera win 8,1 direkt från en iso från antingen dvd eller usb.Jag har själv bara uppgraderat mitt win 8 till 8,1 så det kan jag inte säga om det verkligen funkar:))

Installerat något fel har jag inte. Det gick mycket snabbare än 30 sekunder för mig att starta till W7, och nu ska väl ändå w8 vara snabbare?
Problemet är inte att det tar tid att ladda skrivbordet, det går snabbare. Problemet är att när drivrutinerna ska laddas in så fungerar det inte 3/4 gånger, utan istället hänger sig datorn i någons slags dead-lock läge. Det enda som hinner laddas är core temp, sedan fastnar den på antingen CCC eller creative-drivrutiner.

Detta hände aldrig i W7, därför jag stör mig på det.

Kör alltid alla installationer som man ska, med endast ssd'n inkopplad osv osv. Alla drivruiner är även de rät installerade, provat att ta bort och lägga till alla relevanta. Denna bugg kvarstår efter att ha 1: bytt hårddisk till en annan ssd 2: bytt processor + moderkort 3: bytt grafikkort från 670 sli till 290x CF.

-

Det finns massa artiklar om hur man ska kunna göra det med iso-filen, men Microsoft har fixat så det inte längre går att ladda hem med generic key, och OEM-key är inte heller valid för att ladda hem vare sig w8 eller w8.1 iso.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Tycker det är dåligt att man får skriva något långt control userpasswords2 på något lustigt ställe (om man är dum användare). Varför inte ha ett val typ, jag skriver under på att det här inte är en Laptop och datorn står i ett låst rum; inaktivera lösenordet för mitt konto och logga in mig automatiskt.

Jag kan hålla med om att det är bra på synkning på Windows 8. Men inte tillräckligt, tyvärr. Största problemet är kontrollpanelerna (ja de nötterna har två i Windows 8). På datorer vill man ofta separera lite mer än om man har fler telefoner där allt gärna får se likadant. Hade man ordnat en seriös kontrollpanel kunde man synkat alla inställningar och haft en bock, gör den här inställningen unik för den här datorn. Kanske t.o.m. att man kunde skilja laptop och stationära.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att koppla mitt OS till allt.
Finns ingen mening för min del.

Jag vill inte ha allt skit sparat i cloudet när det gäller OS, gör jag en omformatering ska jag ha det HELT fräscht.

Avskyr allt vad cloud syncning heter.

Kör local user i w8, använde mail för login tidigare och var bara massa problem överallt, och absolut 0 mening.
Nej tack, local user alltid.

W8 startar inte heller dubbelt så fort på min dator iaf jämfört med windows 7.
Snabbare är det men dubbelt, absolut inte i närheten.

Då räknar jag in till desktop med alla program laddade såklart ifrån cold boot.

Sen förstår jag inte varför W8 har 2 ställen med inställningar, det finns kontrollpanelen där det öppnas som i w7 fönster.
Sen har dom inställningar i fullskärms metro skräp vilket jag HATAR.

Typ välj en istället för att blanda ut det överallt, men det summerar w8, rörigt.

Skrattade när jag läste detta me : http://www.newyorker.com/online/blogs/borowitzreport/2014/02/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Måste bara fråga, jobbar du på microsoft? Det enda jag ser dig skriva är smicker om hur bra w8/w8.1 är...

Du är inte den första som ställer dig den frågan.. Vi är många.

Har svårt att ta Strejf på allvar och ser hans inlägg som rena reklaminlägg. Om man tittar på inlägg från fanatiker, så är de oftast lite aggressiva, men det är oftast inte Strejf´s. Ser man på inlägg från företag så är de oftast neutrala och sakliga, svarar inte på påhopp osv... mycket likt Strejf´s.

Nu står det i Strejf´s profil att han jobbar med IT-support och helpdesk, så han kan ju vara lite smittad därifrån. Men mig veterligen så skulle det inte vara första gången ett större företag betalar ut lite pengar till folk, för att skriva bra om deras produkter på forum....

Har själv Win8.1 på en laptop och en surfplatta och tycker absolut inte att de är Guds gåva till mänskligheten.. Fungerar utmärkt på en surfplatta med pekskärm, men inte på vanlig laptop/desktop.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD