Permalänk
Medlem

Problem med ny dator!

Hej! Nu har jag köpt en dator med följande specifikationer:
z87-e ITX
GTX 760
i5-4670K
Bitfenix prodigy
Vengeance 2x4GB ram.

Detta är mitt första personliga bygge och jag har arbetat med det sedan lördags, problemet är följande; Jag har följt manualen helt, men inget händer förutom att chassi LED:n sätts på (utan att jag sätter på datorn.) Och en liten LED som är grön på min GPU.

Nu så är det så att när jag försöker boota min dator, PSU inkopplad, rätt kablar i rätt plats på moderkortet osv.. så händer INGENTING.
Alltså datorn reagerar inte, inga fläktar sätts igång.. ingenting.
Finns det någon som kan hjälpa mig komma på vad jag ska göra för att fixa det här? Har lagt 8k på datorn redan och börjar bli ganska frustrerad.

Edit: Alla typer av förslag kan möjligtvis hjälpa så det skulle vara schysst om någon har något på hjärtat som dom tror kan vara felet!
Tack i förskott.

Permalänk
Medlem

Undersök om du kopplat dem minsta kablarna som går från chassit till ditt moderkort rätt.
http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls&t=14m31s

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Någon måste ju fråga... Distanserna?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har checkat, det satt rätt och jag följde en guide på NCIX.
Yorg, vad menar du med distansera?

Permalänk
Medlem

de han menar med distanser är att de behövs modekorts distanser som du ska sätta modekortet på , om du inte har det så kortsluts modekortet och kan ha gått sönder om du har otur

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk
Medlem

Kolla så att kablarna för påknappen sitter rätt, så att du inte har plus på minus och minus på plus. Kolla så att alla kablar sitter rätt och kolla som sagt distanserna.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Såhär kan ett par moderkort distanser se ut. Oftast följer dem med chassit men också ibland moderkortet löst.

Normalt så är dessa aldrig förmonterade då chassit oftast är anpassat för massa olika moderkorts storlekar.

ATX/mATX/Mini-ITX/E-ATX/HPTX

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks