XSPC Dual 5.25 Bay Reservoir + Vario d5 pump = dålig?

Permalänk
Medlem

XSPC Dual 5.25 Bay Reservoir + Vario d5 pump = dålig?

Tja! Har haft problem med min vattenkylning sen dag 1 vilket var i torsdags. Jag kopplade in min Reservoir/pump combo med en ek supremacy cpu block och Xspc ex240 radiator. Jag fyllde Reservoaren med vätska och vätskan börjar sjunka. Fyllde på mer och det sjunkte och forsatte så tills det blev fullt i Reservoaren och tilta Reservoaren lite så att mer vätska rinner ner i slangarna.

När allt var fullt så startade jag pumpen och den börjar arbeta. Pumpen går i högvarv och ser att ingen vätska sjunker. Jag stänger av och på några gånger men vattnet rör sig inte. Pröva tilta chassit medan jag sätter på pumpen men inget händer. Jag prövade även reglera hastigheten bakom pumpen men inget händer. Så efter ett tag blev jag sur och lät den stå på för att se om ens vätskan skulle fara iväg. Så efter ca 2 minuter lidande blir ljudet i pumpen lite dovare och man hör att riktigt mycket bubblor kommer ut och pang så börjar allt att cirkulera.

Har prövat byta vätska några gånger sen i torsdags och det här händer varje gång. Har kopplat om slangarna några gånger då jag tänkt att jag kanske hade kopplat fel. Det finns inlet/outlet på både cpu block och Reservoaren men har kollat runt och ingen säger att det spelar någon större roll hur man kopplar. Då jag fått pumpen att cirkulera har jag sen försökt i över 1 dag varje gång jag bytt vätska att få ut alla bubblor i systemet men lyckas inte. Har haft locket öppet hela tiden då jag har tiltat chassit fram och tillbaka reglerat hastigheten på pumpen. Har även lagt ned chassit med locket på och då hör man riktigt mycket luft i Reservoaren så öppnar den sen men inget händer då heller.

Har också prövat montera ihop allt utanför datorn och händer samma där. Får inte ut luften. Jag har kollat runt på internet där jag har sett folk som har skrivit att dom inte får vätskan att cirkulera och att dom inte får luften ur Reservoaren och även att det har börjat läcka ur Reservoaren efter några månader. Är det någon här inne som har har samma Reservoar/pump som jag och det funkar bra? Vet inte vad jag ska göra. Tack på förhand // Johan

Visa signatur

Chassi:CaseLabs Mercury S8 | Mb:Asus Prime X299-A | Cpu:i7 7800x | Vattenkylning:720+240+120 rad D5+D5 x-top | Gpu:Evga 980 TI SLI | Ram:Corsair vengeance 32GB | Psu:Corsair Ax860 | SSD:Samsung 1TB+256GB+128GB |