Samsung Galaxy S5 avtäcks den 24 februari

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S5 avtäcks den 24 februari

Efter en lång tids spekulationer avslöjar Samsung att evenemanget Unpacked 5 ska hållas den 24 februari, vilket sannolikt är datumet då företaget lyfter på skynket för Galaxy S5.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Jubileumsmästare

Najs, fyller år då

Permalänk

Kör Jacob nattskift? Starkt jobbat

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk

Äntligen har jag ett datum. Väntat såå länge på S5an nu!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Najs, fyller år då

jag med

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Jag fyller dock inte år då.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Farrisen:

Jag fyller dock inte år då.

Inte jag heller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer nog inte nappa på denna, har lite svårt för Samsung pga. deras idiotiska idéer.... Knox, fuse, regionssimlåset, bloat och misstänker även att dom försökte bli av med tredjeparts tillbehör (även om dom backade och skyllde på en bug). Den kan dock bli halvintressant i en Google play edition

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Samsung nalle med fingeravtrycksläsare... Få se om det blir samma spott och spe från android fanboysarna med tjat om NSA kontroll den här gången också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Najs ska bli kul att se vad Samsung har planerat. Förhoppningsvis revealar de andra stora tillverkarna sina nya modeller ungefär samtidigt.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

Förstår inte poängen med 1440p på mobiler, det lär bara göra den segare. Tror knappast att man ser någon stor skillnad på 1080p och 1440p på så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Känns lite tråkigt. Större, fetare, dyrare, införa funktion (menlös sådan) som någon annan har på sitt flaggskepp men kommer inte med egna idéer eller innovationer.*gäsp*

Permalänk
Medlem

Jag hoppas främst att Google nu tar Samsung i örat efter att förstnämnda sålde av Motorola Mobility och att det leder till att Samsung slutar bloata sönder sina telefoner. Jag har inget emot plastigheten och även med det materialet går det att göra något gediget med bra hårdvara under skalet. Det är i allt bloat problemet ligger vad gäller deras telefoner. Kanske får vi se lite snabba resultat av detta under årets unpacked om vi har tur.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Sötast

De kanske borde uppdatera sina S3or och S4or istället?

Jävla sjuk slit och släng mentalitet, tydligen så är man dum i huvet om man vill ha en lur i mer än 8 månader.

Permalänk
Skäggig legend

Haha no shit att den med högre ppi får kraftfullare processor, blir det +- noll?

Annars ser jag att den med metallskal kan bli den första telefonen från Samsung jag kan ge stämpeln "solidbygge" till. De kan verkligen göra telefoner, det ser vi i hur många som faktiskt köper och älskar telefonerna och det är ju skit kul! Men själv har jag alltid tyckt att de är för "Jonas - kexiga".

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kommer nog inte nappa på denna, har lite svårt för Samsung pga. deras idiotiska idéer.... Knox, fuse, regionssimlåset, bloat och misstänker även att dom försökte bli av med tredjeparts tillbehör (även om dom backade och skyllde på en bug). Den kan dock bli halvintressant i en Google play edition

Håller med, är ganska trött på Samsungs produkter numera och för mycket problem för anledning att köpa en Samsung produkt igen.
Senaste inköpet Note 2014 SM-P605 är den sista Samsung produkt jag köper, tills dom förbättrar på deras urusla kvalite kontroll som dom har haft med deras produkter.
Note 1 - AMOLED skärm problem.
Note 2 - Inga anmärkningar
Note 2014 SM-P605 - Light bleeds, touch, multi touch (alla Note 2014)

Samsung 40" LE-40M61BX - Enda HDMI port trasig (enligt forums vanligt problem med denna TV), även inte använder den och när gör det så upptäcktes felet. För 30K förväntar man mer.
Samsung SmartTV 55"ES8005 - Light bleeds.

Kvalite kontroll existerar tyvärr inte hos Samsung och dom borde också "Kopierat" det viktigaste av allt från Apple också. Kvalite kontroll och support!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Najs, fyller år då

Skrivet av lxaralex:

och jag med!

Permalänk
Medlem

Fyller inte år då, men då fan ska jag köpa den för att min s2a börjar ha lite för mycket problem... Kan inte instrallera appar (Root bug), kan inte vara avstängd, ljudet pendlar i nivå (Inte hörlurarnas fel)...

Köpa blir det utan tvekan

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyDuFF:

Najs, fyller år då

Jag fyller år samma dag som Kalle Anka. Mycket ballare!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oceanic:

Samsung nalle med fingeravtrycksläsare... Få se om det blir samma spott och spe från android fanboysarna med tjat om NSA kontroll den här gången också.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar att det inte blivit det redan?

Missat alla nyhetstrådar hittills?

Skrivet av Allexz:

De kanske borde uppdatera sina S3or och S4or istället?

Jävla sjuk slit och släng mentalitet, tydligen så är man dum i huvet om man vill ha en lur i mer än 8 månader.

Jag håller med i den mening att man inte behöver byta mobil en gång om året, men jag håller inte med om att tillverkarna inte ska släppa nya mobiler varje år.

Jag känner att det är bättre att släppa en mobil årligen för att få ut alla idéer, bra och dåliga, man tagit fram sen den senaste mobilen släpptes än att man väntar och kanske då struntar i många idéer, som kanske var bra.

Samtidigt känner jag ingen mening med att köpa nytt varje år, då det ändå inte hinner hända tillräckligt mycket på ett år för att ett nytt köp ska vara intressant.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Förstår inte poängen med 1440p på mobiler, det lär bara göra den segare. Tror knappast att man ser någon stor skillnad på 1080p och 1440p på så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

När du börjar zooma in så gör det stor skillnad.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

De kanske borde uppdatera sina S3or och S4or istället?

Jävla sjuk slit och släng mentalitet, tydligen så är man dum i huvet om man vill ha en lur i mer än 8 månader.

Håller helt med, telefonerna kostar inte 499:-, då hade jag kunnat acceptera att uppdateringar oftast lyser med sin frånvaro. Kan tycka att updates borde erbjudas i 2 år på dessa dyra telefoner. Men man är väl blåögd, företagen måste ju sälja telefoner :/

Ledsnat på Samsung, lr haft otur med de Samsung produkter jag köpt. Tjejens Nexus telefon flyter på, medans man själv mest sitter och väntar på att appar ska starta med min S3....Nästa gång blir det en Nexus eller en äppletelefon som åtminstone gör det den ska enligt spec

Permalänk

Jag kommer nog att skippa den här också. Var inte imponerad av S4, och samsung verkar mest besatta med att komma på totalt onödiga bloatfunktioner och pressa upp siffrorna på hårdvaran än att göra något bra. Utveckling är såklart bra, men nuvarande 1080 känns ju inte direkt pixligt, och själv har jag rätt lite nytta av 3 GB minne och typ 2.5 GHz quadcore på en mobil - jag tar hellre en snygg, välbyggd mobil med bra kamera, batteri och skärm, det känns som att dom börjar bli snabba nog nu. Och TouchWiz är ju ingen höjdare, snällt uttryckt.

Intressantaste släppet i vår blir nog uppföljaren till HTC One - samma (snygga, enligt mig) formspråk som One, stort batteri, mjukvaruknappar, flera färger mm, plus Sense som är en riktigt bra launcher. Det lutar åt den just nu, i alla fall om dom kan kapa lite av all döyta som fanns på One. Det blir en intressant vår oavsett.

Permalänk
Skrivet av Layon:

När du börjar zooma in så gör det stor skillnad.

Det beror ju på vad du zoomar in på. skärmens pixlar försvinner inte när du zoomar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

När du börjar zooma in så gör det stor skillnad.

Wat? Sitter du och zoomar in på din mobilskärm? Det är inte kameraupplösningen som hen menar

Permalänk

Känns som att det kommer en ny Samsung S-modell en gång i kvartalet.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

- jag tar hellre en snygg, välbyggd mobil med bra kamera, batteri och skärm, det känns som att dom börjar bli snabba nog nu.

Låter som du beskriver en Nokia-mobil! Är verkligen synd att de inte kommer med android:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farrisen:

Jag fyller dock inte år då.

Skrivet av Flamso:

Inte jag heller.

Inte jag heller. Kan det vara något som går?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Låter som du beskriver en Nokia-mobil! Är verkligen synd att de inte kommer med android:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Nokia är ett moderbolag till ett nätverksbolag som gör basstationer samt ett annat bolag som gör kartor. Mobil-divisionen är avvecklad sedan länge och resterna går till Microsoft så fort det går igenom formellt. Fabrikerna, design och utvecklingscenter osv som gjort mobiler som man förknippar med deras industriella design är avvecklade, nedlagda och byggnaderna sålda. De kan heller inte göra samma sak med Qualcomm som har exklusivitet på Microsofts operativsystem som tidigare som med TI, Broadcom, ST-E (som inte finns längre tack vare deras beslut, TI gick ur det segmentet tack vare deras räddare också) osv. Därför deras "kameratelefoner" ser annorlunda ut idag och är precis som alla andra. Deras kinesiskdesignade Lumia 500 är ok, men den har inget med gamla Nokia att göra, det har inte deras värre modeller heller egentligen. Sitter andra företag i de gamla anläggningarna som sysslar med annat och konstruktörerna som ansvarade för deras utveckling är inte kvar. Det som är synd är att de inte finns längre.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Förstår inte poängen med 1440p på mobiler, det lär bara göra den segare. Tror knappast att man ser någon stor skillnad på 1080p och 1440p på så liten skärm

Skickades från m.sweclockers.com

Som tur är så behöver du intre "tro" att 1080p räcker eller ej utan det kan vetenskapligt beräknas
Håller man sin Galaxy S5 mindre än 20cm ifrån sina ögon så kan man vinna lite på att ha 1440p men har man den konstant över 20cm ifrån ögonen så är 1440p helt onödigt.

http://isthisretina.com/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈