Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Defekt SSD?

Tjenare! Jag har nyligen bytt MOBO och CPU i min dator, och ända sen dess så har min hårddisk vart lite krånglig när det gäller nedladdningar. Till exempel, närhelst jag vill uppdatera ett spel på Steam (vilket spel som helst, inte bara Payday 2) så visas en liten röd knapp som det står "Disk Busy" bredvid. Detta händer även ifall jag inte gör något, till exempel så kan jag sitta med endast Steam uppe och det står fortfarande Disk Busy.

Är det någon som vet vad problemet är? Ligger det hos Steam? Är det min Hårddisk?

Tacksam för kvicka svar,

Mentwos.

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Installerade du om windows, körde du in alla drivrutiner, testat att uppdatera dina drivrutiner`?

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Har du på AHCI i bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Har du ändrat Native IDE till AHCI i BIOS? Hårddiskar/SSD's kan krångla om man kör med Native IDE. När man ändrar det så måste man också formatera om.

Asrock Z97m Anniversary| Intel Core i7-4790k @ 4,4GHz| Cooler Master Evo 212 | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | MSI Radeon R9 280X 3GB Gaming | Corsair CX600M | Kingston HyperX 120GB SSD | Cooler Master HAF912 Windowed version

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Knightogus:

Har du på AHCI i bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kritax:

Har du ändrat Native IDE till AHCI i BIOS? Hårddiskar/SSD's kan krångla om man kör med Native IDE. När man ändrar det så måste man också formatera om.

Tog en snabb titt i BIOS och det visade sig att den redan var inställd på AHCI, så det är nog inte problemet.

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Dr_Spackel:

Installerade du om windows, körde du in alla drivrutiner, testat att uppdatera dina drivrutiner`?

Jag omformaterade Windwos, ja, körde in alla drivrutiner exklusive moderkortets vilket jag tog från CD:n vilket, generellt sett, inte lär vara så bra. Tror du jag behöver kolla på deras hemsida och ladda ned senaste drivrutiner till Moderkortet?