nätverksdrivrutiner failar & hittar inte det trådlösa kortet heller..

Permalänk
Medlem

nätverksdrivrutiner failar & hittar inte det trådlösa kortet heller..

sitter här, har precis byggt ihopa en burk till min bror.

moderkortet som ger mig problem är: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2859#d...

satte i mitt trådlösa pci nätverkskort i pci slotten för att på så vis få nätverkskontakt, han hittar inte kortet.. alls. försökt installera dess drivrutiner för windows 7.

inbyggda nätverkskortet hittar han om man troubleshootar så klagar han på drivrutiner men han tar inte imot dem som gigabyte har på sin sida..

ända jag kan tänka mig att problemet är, har ju inte installerat några drivrutiner till moderkortet.. kan det vara orsaken?

sitter rejält i klistret, då jag måste få denna up and running tills imorgon..

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaFace:

sitter här, har precis byggt ihopa en burk till min bror.

moderkortet som ger mig problem är: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2859#d...

satte i mitt trådlösa pci nätverkskort i pci slotten för att på så vis få nätverkskontakt, han hittar inte kortet.. alls. försökt installera dess drivrutiner för windows 7.

inbyggda nätverkskortet hittar han om man troubleshootar så klagar han på drivrutiner men han tar inte imot dem som gigabyte har på sin sida..

ända jag kan tänka mig att problemet är, har ju inte installerat några drivrutiner till moderkortet.. kan det vara orsaken?

sitter rejält i klistret, då jag måste få denna up and running tills imorgon..

Testa denna drivrutin till det inbyggda:
ftp://WebUser:Lc9FuH5r@95.130.192.218/cn/nic/Driver_Win7_7078...

Realteks senaste.

Fungerar inte ovan så:
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

ska testa, återkommer inom kort!

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem

verkar inte vara som om han hittar nätverkskortet alls..

han hittar dock mitt: TL-WN951N - men inga drivisar fungerar där heller..

edit: fått det trådlösa att fungera.. inte det trådade dock

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem

lyser ett nätverkskort där bak även om inga drivisar existerar? den ger inte en blink ifrån sig..börjar ana att nätverkskortet är kört i det moderkortet.. fungerade förut :S

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaFace:

lyser ett nätverkskort där bak även om inga drivisar existerar? den ger inte en blink ifrån sig..börjar ana att nätverkskortet är kört i det moderkortet.. fungerade förut :S

Jo det skall fungera utan drivrutiner annars hade man aldrig kunnat köra PXE installation. Vill minnas att åtminstone någon av leds skall lysa bara du ansluter en kabel. Tror du har rätt i att det är något fel med MB, för distanser har du väl koll på (såg att du hade fler projekt i annan tråd)?

Edit: Har varit med om att att ledindikeringen går sönder oftare än själva nätverkskorten, men i detta fall är det ju något som inte verkar stämma med hårdvaran.

Permalänk
Medlem

ja jo.. men bara nätverkskortet som verkar ha tagit semester så att säga.. det ger inte ett lyse ifrån sig.. tycker jag har bra koll.. men detta är andra datorn på kort tid med samma symtom.. tror jag har en nätverks pandemi hemma

komiskt är båda datorerna mina bröders.. och jag har byggt båda 2..

aja, tack för hjälpen iaf, tror jag ger upp på det kortet nu.. där är inte ett liv i det.. det trådlösa fungerar som det ska nu iaf, så får skaffa ett separad nätverkskort bara så ordnar sig allt!

Visa signatur

New:| 4930k 6 core @ 4.4ghz | 16gb corsair platinum 1866mhz | Asus X79 Deluxe | sli 780 lightning | Cooler master v1000w+ | Corsair 540 air |

old:| i7 2600k @ 4.5ghz | 16gb Corsair Vengeance | MSI-P67A-GD65 | MSI GTX680 Lightning | Corsair TX650 | Fractal Design R3 |