(Löst) Får problem med att Boota vid Kallstart (Nästa dag) Hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014

(Löst) Får problem med att Boota vid Kallstart (Nästa dag) Hjälp!

Hej Behöver er expertis!
Jag hade skumma boot problem och Random reboot på datorn innan jag beslutade att byta plattform helt. Skumma errors började dyka upp.
Va inga höga temperaturer eller så som visades, hade som "black screen" Bios fick ja aldrig upp..
Jag provade allt möjligt som WWW forumen kunde erbjuda så gav upp

"Gamla datorn" hade följande
ASUS Sabertooth 990FX
AMD FX-8350 4GHz Black Edition - Socket AM3+
Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz Low Profile (2x8GB)
Sapphire HD 7970 Vapor-X
Cooler Master Silent Pro M700 700W
Cooler Master Hyper 212 Evo (cpu Kylning)

"Nya Datorn" Nya Komponenter = Nya Problem
ASUS MAXIMUS VI HERO (Nytt)
i7-4770K 3,5 GHZ, 8MB Cache LGA1150 (Nytt)
Sapphire HD 7970 Vapor-X
Corsair H100i (Cpu Vattenkylning) (Nytt)

Problemet nu:
När datorn har stått avslagen över natten (agget är på) så bootar den med problem,
På code displayen visas det 00 vid första bootningen, och fläktar är igång och no signal till skärm så inge bios logga kommer fram..,
då tvångs avslutar jag datorn på start knappen.
Jag trycker igång den igen, då visas 00 på code displayen efter 2 sek kommer code 15, sedan bootar den om automatiskt ca 4-5 gånger i samma ordning, och efter 5-6 reboots så dyker det upp bild på skärmen med att "starta windows normalt", och då kommer jag in normalt på datorn... och detta sker endast när den har varit avstängd över natten, (När den automatiskt rebootar i början så låter det som om allt tappar ström) det är inte så att fläktar fortsätter utan allt dör.
Har provat allt med bios uppdateringar, flascha bios.. you name it.. i will test it. Har kollat alla anslutningar.
När datorn är igång så har ja kört 3DMark på Max, låtit Prime95 köra testet under en hel dag för att kolla stabiliteten.. och allt fungerar klockrent när den väl är igång... Och det Fungerar att stänga av och på datorn helt normalt när den väl varit igång...Sjukt störande....

Jag har små funderingar om det kanske bara kan va nätagget som strular, eftersom det bara sker när den har varit avstängd längre tid (över natten)

Alla Möjliga tips är välkomna då jag strulat med detta i ca 3 veckor nu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av acko:

Hej Behöver er expertis!
Jag hade skumma boot problem och Random reboot på datorn innan jag beslutade att byta plattform helt. Skumma errors började dyka upp.
Va inga höga temperaturer eller så som visades, hade som "black screen" Bios fick ja aldrig upp..
Jag provade allt möjligt som WWW forumen kunde erbjuda så gav upp

"Gamla datorn" hade följande
ASUS Sabertooth 990FX
AMD FX-8350 4GHz Black Edition - Socket AM3+
Sapphire HD 7970 Vapor-X
Cooler Master Hyper 212 Evo (cpu Kylning)

"Nya Datorn" Nya Komponenter = Nya Problem
ASUS MAXIMUS VI HERO (Nytt)
i7-4770K 3,5 GHZ, 8MB Cache LGA1150 (Nytt)
Sapphire HD 7970 Vapor-X
Corsair H100i (Cpu Vattenkylning) (Nytt)

Problemet nu:
När datorn har stått avslagen över natten (agget är på) så bootar den med problem,
På code displayen visas det 00 vid första bootningen, och fläktar är igång och no signal till skärm så inge bios logga kommer fram..,
då tvångs avslutar jag datorn på start knappen.
Jag trycker igång den igen, då visas 00 på code displayen efter 2 sek kommer code 15, sedan bootar den om automatiskt ca 4-5 gånger i samma ordning, och efter 5-6 reboots så dyker det upp bild på skärmen med att "starta windows normalt", och då kommer jag in normalt på datorn... och detta sker endast när den har varit avstängd över natten, (När den automatiskt rebootar i början så låter det som om allt tappar ström) det är inte så att fläktar fortsätter utan allt dör.
Har provat allt med bios uppdateringar, flascha bios.. you name it.. i will test it. Har kollat alla anslutningar.
När datorn är igång så har ja kört 3DMark på Max, låtit Prime95 köra testet under en hel dag för att kolla stabiliteten.. och allt fungerar klockrent när den väl är igång... Och det Fungerar att stänga av och på datorn helt normalt när den väl varit igång...Sjukt störande....

Jag har små funderingar om det kanske bara kan va nätagget som strular, eftersom det bara sker när den har varit avstängd längre tid (över natten)

Alla Möjliga tips är välkomna då jag strulat med detta i ca 3 veckor nu...

Japp, det är agget. Har du resetat cmos? Kör du oc?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Repair:

Japp, det är agget. Har du resetat cmos? Kör du oc?

Jajjemän provat det med. Menar du OC Panel Overclocking command center, svar nej
Tack för snabbt svar!
Om du har något mer tips och övertygelser så är det välkommet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av acko:

Jajjemän provat det med. Menar du OC Panel Overclocking command center, svar nej
Tack för snabbt svar!
Om du har något mer tips och övertygelser så är det välkommet

Kolla om du kan utnyttja garantin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Repair:

Kolla om du kan utnyttja garantin.

Har inget kvitto kvar :/ Men Det löste sig... Det var nätagget som strulade Nu sitter det en ny fin RM1000w från corsair LET'S START WORKING!