Outlook eller Outlook.com, vilken tycker ni man ska använda?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Outlook eller Outlook.com, vilken tycker ni man ska använda?

Jag tycker detta med Outlook och Outlook.com är förvirrande. Det är vad jag förstått två skilda e-postklienter och jag har nu bägge efter att jag nu prövar att premierar på Office 365 eftersom jag inte kan bestämma mig vilken jag vill använda mig utav.

Men jag har lagt märke till att Outlook.com på något sätt tar överhanden om man har de bägge installerade. Jag har därför bestämt mig för att ta bort ett av dem men är mycket osäker på vem jag ska ta bort av de två allt sedan jag tycker bägge två har sina fördelar.

Outlook.com är ju betydligt tydligare och enklare medan det i Outlook finns betydligt mer finesser och möjligheter. Jag önskar därför hjälp att välja genom att så här be om ett utlåtande om vilket som passar Windows 8,1 bäst där Outlook.com onekligen är en del i.

På ett sätt vill jag ju använda Outlook i Office 365, men har helt enkelt blivit osäker eftersom Outlook.com ingår i 8,1 såsom en naturlig del. Det känns faktisk som om Microsoft därför helst vill att man ska använda Outlook.com. I vilket fall så upplever jag det såsom mycket förvirrande såsom det är nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Microsoft erbjuder flera möjligheter för att så många som möjligt ska kunna hitta något de trivs med, den enkla e-postappen, Windows Live Mail, Office Outlook, webbtjänsten Outlook.com.

Vill du ha många funktioner, e-postlistor på ett enkelt sätt, säkerhetskopiering mm så ska du inte välja e-postappen, men om du vill ha något riktigt enkelt som på en smartphone ja då är e-postappen valet.

Om jag hade Windows 8 skulle jag fortsätta med Mozilla Thunderbird ändå.