Hjälp dator bygge ,sladdar ,nätagg osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Hjälp dator bygge ,sladdar ,nätagg osv

Hej!
Jag undrar om vad man ska göra med t.ex chassi fläkten som är kopplad till en molex-sladd, vad ska jag göra med andra änden av den?
Ska jag koppla den någonstans eller låta den vara?
Sedan så fanns det 3 sladdar över från nätagget som jag inte vet vart dom går ,dom har inga vanliga pinnar ,ser ut som typ Hdmi kablar eller något...
Uppskattar snabba svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Ta upp manualen/manualerna du fick med OCH LÄS
Om det känns för tungt, kan du prova youtube

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

RTFM indeed ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Jag har läst manualen ,Men det står inget om vad man ska göra med sladdar som blir över

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

då behöver du dom inte troligen inte.

det du beskriver som en hdmi sladd är troligen en "disket enhets el slad" eller "mini plug" beroande på vem du frågar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Mar 2009

Dom flesta nätagg har många fler kontaker än man behöver, själv använder jag hälften eller så av alla kablar från mitt nätagg.

Här har du en bild med olika kontakter.

Då du verkar ny på att bygga datorer måste jag fråga det här då det händer att folk glömmer dom.

Du kollade så bara distanserna som håller moderkortet sitter i moderkorts plåten? inga som inte används sitter bakom moderkortet och så?

Om det sitter några som inte används bakom moderkortet så kan det kortslutas.

Stationär - Z97-A | 4690K | 8GB DDR3 | GTX 980 SLI | EVO 850 500GB
Laptop - HP EliteBook 8460P | 2540M | 6GB DDR3 | Agility 3 120GB
Server - HP Microserver Gen8 | 1610T | 4GB DDR3 | EVO 850 120GB | 9TB
Mediaspelare - Raspberry Pi 2 (OSMC)
Telefon - Xiaomi Redmi 3S (Global)