USB portar slutat funka efter avinstallationen av Sony PC companion snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

USB portar slutat funka efter avinstallationen av Sony PC companion snälla hjälp!

Efter jag uppdaterat min mobil med Sonys officiella program så slutade alla mina USB portar funka. Jag har googlat lite och kommit fram till att jag kan fixa det genom Enhetshanteraren men jag kan inte komma åt programmet utan mus och tangentbord. Alla USB enheter funkar på andra datorer och om man är inne på BIOSen på datorn. Är man inne på säkert läge så funkar inte enheterna. Snälla hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

Låter som drivrutins fel installera om chipset drivers ... eller annan usb controler enhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

vänta va? förstår jag rätt nu. Du uppdaterade programvaran på din telefon, och på grund av det slutade usb-portarna på din dator fungera?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av morxy49:

vänta va? förstår jag rätt nu. Du uppdaterade programvaran på din telefon, och på grund av det slutade usb-portarna på din dator fungera?

Sony PC companion är ett program för PC som du använder till att synca till telefon till datorn med. Redigera kontakter, uppdatera mjukvara etc.
Samsung har sitt skit Kies och Sony har PC companion.

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du skulle kunna prova att avinstallara "usbdelen" av de enheter som inte fungerar så att datorn uppdaterar informationen när de ansluts och se om det fungerar, annars kanske en systemåterställning kan fungera.
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Batman:

Sony PC companion är ett program för PC som du använder till att synca till telefon till datorn med. Redigera kontakter, uppdatera mjukvara etc.
Samsung har sitt skit Kies och Sony har PC companion.

ja, det vet jag?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av morxy49:

ja, det vet jag?

Jag tolkade det som att du trodde att han hade uppdaterat programvaran på telefonen, inte via datorn.
Men ts, du ska prova med att avinstallera drivrutinen för att sen aktivera den igen, har funkat för mig några gånger då det har strulat.

He was truly the Bright Night