2 grafikkort 3 skärmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

2 grafikkort 3 skärmar

Hej antar att denna fråga finns någonstans men hittar inte som vanligt

OM jag har 2 st OLIKA nvidia kort, ett gt260 samt ett 8500

Kan jag då ha 3 st skärmar ändå o hur gör man om det fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Givetvis kan du det. Bara stoppa i kabeln i respektive grafikkort och skärm

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

så då kan jag alltså slå ut "skrivbordet" på alla 3 skärmar ?

nu en annan fråga då då
Om jag vill att dein INTE ska använda 3 skärmar om jag drar igång ett spela måste jag ställa om det varje gång då i intsällningar
Tack för det snabba svaret förresten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Har tre skärmar själv och den använder bara min primära skärm när jag startar ett program i fullskärm.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

Tackar för svaren
ska hem o testa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

Japp det fungerar men nu upplever jag att datorn är långsammare riktigt slö faktiskt efter jag satte i det andra kortet.

Nån som har en bra förklaring
Kan ju vara så att de inte riktigt syncar eller ?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Da_King79:

Japp det fungerar men nu upplever jag att datorn är långsammare riktigt slö faktiskt efter jag satte i det andra kortet.

Nån som har en bra förklaring
Kan ju vara så att de inte riktigt syncar eller ?

Vad är det som inte känns rätt?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

när jag tex drar igång en skärmsläckare så känns det fps:n ligger på 10 typ

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Da_King79:

när jag tex drar igång en skärmsläckare så känns det fps:n ligger på 10 typ

Skärmsläckare?
Dagens I-landsproblem!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Aug 2012

Om du vill kunna köra med 3 skärmar utan att uppleva slöhet så skulle jag nog uppgradera burken med nyare grafikkort, CPU och lite annat smått och gott!

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

mjo ilandprobb finns i HELA sverige
jag har ett 285 som sitter i en annan burk kanske ska dra i det istället för ett 8500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Nov 2013

tack för hjälpen