Nätverksenhet som mapp?

Permalänk
Medlem

Nätverksenhet som mapp?

Hej!

Jag använder StoreGate (tidigare Telia Säker Lagring) för att ta backup på min dator.
Har nu köpt en NAS dit jag flyttat allt viktigt. Jag vill fortfarande använda extern backup med StoreGate, nu till mitt problem.

Med StoreGate använder man ett program där man anger en mapp lokalt på datorn man vill göra backup på. Programmet ligger och sniffar i mappen och tar genast en backup när något nytt läggs i mappen. Problemet nu är att NAS:en ligger som en nätverksenhet och kan INTE läggas till i StoreGate programmet.
Bara mappar är tillåtna.

Kan man på något sätt få till en lösning på detta? Tex. göra en nätverksenhet att se ut som en mapp? Jag har ingen aning.... Vad tror ni?

//Mattias

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som du vill mappa en nätverksenhet ?
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/create-shortcut-ma...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.