Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Inget ljud pga grafikkorts drivrutin

Hej SweC!

Idag laddade jag ner en ny drivrutin till mitt grafikkort det funkade prima men sen när jag skulle ha på ljud så händer det ingenting. Hörlurarna jag har är Audio-Technica ATH-M50 som jag fick förra veckan som jag styr med Razer Surround. Har försökt flera gånger med att ändra uppspelningsenheterna men utan resultat.

Tack på förhand!
Herman

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Veberöd
Registrerad
Sep 2005

Har du amd grafikkort?
Från vilken uppspelningsenhet ändrar du och till vilken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av runeman:

Har du amd grafikkort?
Från vilken uppspelningsenhet ändrar du och till vilken?

Jag har Nvidia GT320, jag byter ifrån Speakers (Realtek hd audio) till Högtalare (Razer surround audio) fram och tillbaka men det händer ingenting

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Inaktiverat grafikkortets hdmi ljud ut i uppspelnings enheterna?

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av swehunter2000:

Inaktiverat grafikkortets hdmi ljud ut i uppspelnings enheterna?

Det funkade inte nu heller :/

EDIT: Ljudet funkar om man väljer Realtek hd audio (Speakers) som standardenhet men när jag går in i Razer Surround så bara slutar ljudet och funka så jag inte kan ställa in mina surround inställningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Har installerat om Razer Surround och fixat enheterna så det funkar nu än så länge iaf. Hör av mig om det inte funkar sen!

Tack så mycket för all hjälp!
Med vänliga hälsningar
Herman!